Jump to content

Plombert magasin beretta a400 xplor unico


Jensen83

Recommended Posts

Ja, det er noen som har dette å det får man ikke gjort så mye med annet enn å bytte mag. Rør.. Vet ikke om dette er noe som de gjør på våpen som skal leveres til land med restriksjoner..? Jeg har samme hagla uten ringen(helsigvis!!;)

 

 

Aannerud

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det är så det vanligen ser ut på vapen för den europeiska marknaden där mer eller mindre alla länder utom Danmark och Norge har 1+2 för jakt,  tyvärr är det en  fullständigt varaktig plombering , så får du problem med patronföraren är det enda att byta röret, detta kan vara mkt svårt utan att skada lådan, jag har gjort det på en Benelli med instruktioner från dåvarande  Agenten i Sverige. 

Du får ju ändå inte jaga med mer än 1+1  och inte heller tävla.  I Sverige får du på vanliga lerduvebanor aldrig ladda med fler skott än 2 ,  undantaget tripple sporting tävling, ipsc är en anna sak., 

/P

 

Link to comment
Share on other sites

Jag må vara en trög  Svensk ! Men till vilken vinning vill man med Norsk lagstiftning ha mer än 1+2 ? 

Är det för att utom disciplinerna

skeet , trap , Sporting   ” leka”  på banorna ?  Eller avser man ” lek” på dem egna marken ?  I min värld borde Nordmennen koncentrera sig på att få till 1+2 på jakt istället för att fibbla med plomberingar. 

Jag har en Norsk bekant som bor i sverige och var över till sin bror   För att jaga ripor,  Brodern boendes i  Norge hade ” glömt” sin 1+1 plombering , polisen kom med helikopter och det vart jääävligt dyrt !   

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, culot said:

Jag må vara en trög  Svensk ! Men till vilken vinning vill man med Norsk lagstiftning ha mer än 1+2 ? 

Är det för att utom disciplinerna

skeet , trap , Sporting   ” leka”  på banorna ?  Eller avser man ” lek” på dem egna marken ?  I min värld borde Nordmennen koncentrera sig på att få till 1+2 på jakt istället för att fibbla med plomberingar. 

Jag har en Norsk bekant som bor i sverige och var över till sin bror   För att jaga ripor,  Brodern boendes i  Norge hade ” glömt” sin 1+1 plombering , polisen kom med helikopter och det vart jääävligt dyrt !   

 

Du er rimelig dum hvis du jakter uten plombert magasin! Kommer selv aldri til å gjøre det 😇

 

Er kunn snakk om baneskyting  👍

Link to comment
Share on other sites

Våra Banregler är baserade på SäkB  skeet , trap , Sporting och tillåter inte att det laddas med mer än 2 skott även fast vi får i 1+2 , Vilket reglemente lyder banorna  i Norge under ?

/P 

Edited by culot
Link to comment
Share on other sites

Man kjøper ei hagle med en oppgitt magasin kapasitet å får noe annet, det er vel helt uintresant hva man skal med det.. Om man vil skyte fult magasin så fort man kan i ei papp plate hjemme på gården så er det grunn god nok spør du meg! 

 

Det er forøverig det jeg har brukt magasinlapasiteten på min til😂 Den har vel 300 skudd gjennom seg på de 10 årene jeg har eid den:p kjekt med litt god mag. Kapasitet når den står i skapet og;)

 

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...