Jump to content

Winchester xpr


Holten88

Recommended Posts

Fant beskrivelsen av den i butikken til skittjakt.no
 
Winchester XPR ferdig gjenget i kaliber 308 win. Den utvilsomme klassevinneren blant budsjettvåpen!

 

Dette er en Tikka som koster det en Tikka burde koste.
Den har praktisk talt alt en Tikka har, men prisen er en helt annen.

• 3 låseklakker og sikring med boltutløser
• Rekylklakk i stål 
• 2 låskasselengder 
• Suverent avtrekk på 1,2 kg
• 4-skudds boksmagasin
• 51 cm løp ferdig gjenget for lyddemper MF 14x1,0
• Vekt: 3,2 kg

 

 Betyr dette att avtrekket ikkje er justerbart? 

Edited by Kvernhuselva
Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderte en XPR siden det var en billig børse med noe som var en helt grei opptikk på, har en kompis som har en slik rifle og de få skuddene jeg prøvde så jeg likte å skyte med den. Var en liten tur innom oslo skytesenter for å titte litt og kom i prat med en av de som jobbet der, han viste meg en riflepakke med den samme optikken som er på XPR. Jeg syntes avtrekket til mossberg var mye bedre  en winchester og stokken føltes bare mye bedre ut. Eneste som er dumt er at den ikke er gjenget, men den var litt billigere så det gjorde ikke noe å sende den til børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte denne på tilbud i fjor med vortex crossfire 3-9 *40. 6990kr for pakka. Har ikke mye å sammenligne med da dette er første rifle.  men har skutt rundt 60 skudd nå i våres, for min del syns jeg avtrekket er fint, ingen slark og ikke for hardt, er justerbart. Bolt/sluttstykke sklir fint. Litt billigfølelse på stokken kanskje, men passer meg bra, gode gripeflater. Såpass billig at jeg kan bytte om noen år hvis jeg trenger. Ferdig gjenget så blir nok demper snart, og ny optikk, da vortex’n er en skikkelig budsjettkikkert. Men børsa og kikkert skyter fine presise samlinger på 100 m, og jeg har mye igjen før jeg er en habil skytter, så tar ikke all æren. Så forøvrig en reklame ett sted om at du kunne få to andre stokker, en laminat og en laminat med tommelhull. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...