Jump to content

Skal kjøpe meg to nye rifler og trenger litt støtte ang 223


Svein Lerbrekk

Recommended Posts

Hei

Skal kjøpe meg to nye rifler, nissen er litt spandabel i år.

Den ene blir en Browning Bar Spes.Lim.Edit , men så skal jeg ha en i 223 som ikke må være for dyr dvs under 10000. Bruksområde blir småviltjakt dvs jakt på småvilt som er mindre enn rådyr.

Har sjekket litt rundt og funnet noen som er aktuelle bla Remington 700 VS SF II, Remington 700 SPS Tactical, Remington 700 SPS SS og Tikka T3 Super Varmint S/S.

Har en Tikka T3 SV i 243 som jeg bruker til rådyrjakt og er kjempefornøyd med den.

 

Remington har stigning 1 til 12 på sine rifler mens Tikka har 1 til 8 noe som gjøe at en kan bruke tyngre kuler i Tikka sin, men det har muligens ikke den store betydningen på den type jakt den skal brukes på, vil tro at 1 til 12 klarer å stabilisere 60 grains kuler, muligens enda tyngre.

 

Ser at mange er fornøyd med Howa, men disse har jeg ikke noe kjennskap til når det gjelder kvalitet og presisjon.

 

Sako og Sauer blir for dyrt, selv om en Sauer 202 jaktmatch med 67 cm løp hadde vert drømmen.

 

Selv heller jeg til Tikka T3 SV eller Remington 700 VS SF II.

 

Noen som kan gi noen råd på veien?

Link to comment
Share on other sites

Stigningen betyr vel ikke så mye for deg om du skal bruke de lettere kulene?Ville nok gått for tikka jeg personlig uansett.Ellers er Howa virkelig verdt pengene,men avtrekket er ikke det beste bestandig,men det kan gjøres no med.Ta en kikk på CZ og Zastava også siden du vil ha no rimelig.Gode bruksvåpen med grei presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å gå for noe litt fancy,merkelig og nytt? :D

Ta en titt på Remington 700 VTR! Et dritrått våpen(syns jeg) lagd for cal. 223 med målet: Høy presisjon på lange hold :D

Dette kan være en god egenskap for et våpen som skal brukes på relativt små vilt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...