Jump to content

Våpensøknad for systemvåpen


nof

Recommended Posts

Det er noen år siden sist jeg søkte om våpen og nå er politiet såpass effektivisert så det ikke går an å ringe de for å spørre..

Må det søkes for hvert kaliber på løp?

Planen er å anskaffe en S&L classic. Ligger noen på Finn med løp i svært forskjellige kaliber.

Ser for meg en anseelig haug med søknader om det må være en søknad pr. kaliber..

Egentlig trenger jeg bare 6.5x55 og i tillegg vil jeg anskaffe 22-250 løp. Men 308 og/eller 3006 er heller ikke å forakte. 

 

Jeg har blitt effektivisert inn under Heimdal, og ser det er 8 ukers behandlingstid.

Hva skal jeg legge med av dokumentasjon så det går mest mulig smidig?

Skal jeg ha noe som jeg er fortrolig med til jakta så bør det nesten være på plass før sommerferien..

 

Jeg har plass i garderoben og det finnes ikke noen grunn til avslag som jeg vet om.

 

Link to comment
Share on other sites

En søknad på låskasse, egen søknad på hvert løp. Fremlegge jegeravgiftskort. Du kan søke på så mange løp/ kaliber du vil., betaler avgift for hver gang du leverer søknad, ikke pr søknad. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oki, takker!

Da er det bare å få tak i skjemaer, de er ikke nedlastbare fra nett og åpningstidene på nærmeste Lensmannskontor sånn ca. bare midt på dagen annenhver dag. Nærmeste våpenhandler er mye lengre unna.

Effektivisering ja! 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...