Jump to content

Ny rifle


Roy marius

Recommended Posts

 

1 time siden, Roy marius skrev:

Har tenkt å kjøpe ny rifle i år, er det noen som har noe å anbefale kom gjerne med hva som er pluss på den og det som er negativt. 

Kaliber er 308 og maks pris 15 000 uten kikkert 

 

 

 

Mange gode rifler i den prisklassen, her er jo en riflepakke test utført av "hooked". Som du ser så er jo presisjonen upåklagelig. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

23 minutter siden, Hare4 skrev:

Ta en titt på disse:

 

Sauer 101

Tikka T3X

Browning X-bolt

S&L Classic

Mauser M18

Mauser M12

 

Kikker du på brukt på Finn kan du vurdere disse:

 

Sako 85

Sako 75

Blaser R93

Sauer 202

 

 

Det er disse jeg har sett på men klarer ikke å besteme meg for hvordan 😂

Link to comment
Share on other sites

Da må du rundt å prøveholde di forskjellige, jeg er glad i sako 75 og 85, di ligger godt i mine hender og har god balanse. 

 

Jeg har og Tikka T3 og den skyter jeg og bra med, skiftet til Kkc stokk, ellers er sauer 101 noe jeg vurderer😊

Link to comment
Share on other sites

Har selv et par S&L Classic i div. kaliber nå, kjemperifler det. Lite som slår den glatte sluttstykkegangen og de har
god presisjon (stort sett). MEN skulle jeg kjøpt en førstegangsrifle idag så tror jeg jammen jeg hadde gått
for X-bolten. Den har etter min mening den beste originale stokken av de "vanlige" riflene på markedet.
Duratouch kaller de det. Det er et slags gummiert belegg som bare er utrolig god å holde i.
Så har de også et greit avtagbart magasin , i plast, men det gjør da ingenting. Topp rifle som jeg fortsatt angrer
(litt) på at jeg solgte. Og så er det litt gøy å ha noe annet enn Tikka da..

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...