Jump to content

partizan 6,5, ladninger som samler?


Ole_Netland

Recommended Posts

nå har ikke jeg ladet sååå mye partizan i 6,5x55 før, men det grannet jeg har testet har gitt dårlige samlinger. til sammenlikning så gir partizan i 308 og 30-06 gode samlinger.

 

 

kuler jeg ønsker ladedata som gir ok samling er:

 

139 grs SP

156 grs SP

120grs HPBT

 

har ikke testet 139 grs enda, men de ryktes å være serdeles vanskelig å få samlet. tenkte dette måtte være ok kuler til morro skyting....

Link to comment
Share on other sites

139 grain kula har jeg ladet med 38 grain N-150, det gir ca. 750m/s i mi børse og greie samlinger. Ikke fantastiske samlinger, til det bruker jeg Norma GT.

 

156 grain kula har jeg ladet med 48 grain N-560, det gir ca. 760m/s og greie samlinger.

 

Dette er helt grei ammo til mengdetrening. :wink:

 

Mange klager over at de ikke får Partizan i 6,5 til å samle, men det er ikke min erfaring.

 

Men så eter Saueren min det meste med godt resultat. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Partizan kule 156grs, kal. 6,5x55SM, heimerudla, N-160, 41grs. PMP hylser. COL. 77mm, litt heitt ladning. Samler hjå meg bedre enn eg kan prestere sjølv, nesten. :wink: 100m vanleg ringskive 20mm. 3 skot. Dårleg presisjon, med dritt kule og dritt hylse :roll:

 

Ja, glemete nesten å sei, Rifla er S&L. Med denne ladningen velter eg kva som helst, kor som helst i Europa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...