Jump to content

Jaktslutt i dag! for skarven


Harlau

Recommended Posts

i dag er en trist dag:(.. skarve jaktas siste dag er over, iallefall hær nord... er bare historiene igjen:).... har dere noen morsome jakthistorier fra i år folkens!:)?.

 

Mine: ikkeno spess:P.. eneste må være da skarven kom og nesten satte seg sammen med lokke fuglene mine, vi skvatt beggexD. den gikk nesten rett i gryta:) smakte forsåvidt fortreffelig:D

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at her er mye skarv men har desverre ikke høstet noen av disse i år.

Men det er vel basert på at eg ikke er noe mester kokk og slikt skytes ikke visst ikke det er for mat.

Er så mye annet på tapeten..

He-he

 

John

:mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vel, nest siste turen min etter skarv i år var vellykket. Satt på post med et par lokkeskarv og det var midt i trekket. Kom stadig fugl flyvende forbi, men aldri på hold. Så kom det to ganske nært, men jeg holdt igjen skuddet for jeg var usikker på om holdet var godt nok. De svingte plutselig av og jeg antok at de hadde oppdaget meg. MEN, de snudde rett mot meg. Det oppdaget jeg plutselig og det ble liv i leiren. Hoppet opp og fyrte av. Det ble double på skarv i flukt. Dene ene landa fint i fjæra, men den andre måtte hentes med kajakken.

Den siste turen ble uten løsnede skudd. Trekket var dårlig og de få vi såg kom aldri på hold. Nå er det bare å finne en god måte å lage de på, de ligger nemlig klare i fryseren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...