Jump to content

Nickelhylser.. Hvor kjøpe?


LeivVidar

Recommended Posts

Endelig har kjerringa dratt på fest så da kan jeg sette meg ned på laderommet uten syting og klaging ;) Jeg har sett gjennom alle komponentene mine og utstyret mitt for å se hva jeg trenger. Å en ting kom jeg fram til. Jeg vil ha noe ingen av de andre på jaktlaget mitt har, nemlig Nickelhylser! Hvorfor? Jo rett og slett fordi det ser kult ut :D Men jeg finner/vet ingen steder der nickelhylser selges. Er det noen som kan hjelpe meg? Jada, jeg vet de er hardere enn vanlige messinghylser og "sliter" mer på ladeverktøyet, men ei ny FL die koster ikke så mye og jeg skyter ikke så mye dyr at det bryr meg. Har godt over 1000 vanlige Normahylser i en pose, men jeg er, kan man si gått lei av valige hylser? Havesyken er kommet så nickelhylser MÅ jeg bare ha :D Kalibret er forresten 308win

 

På forhånd takk for tips

 

EDIT: Glemte å si at Midway vet jeg om, men tenkte noe annet en Remington hylser. Har bare hørt dritt om de hylsene, sprukne halser før første helpressing osv...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mulig du får Federal nickel hylser men tror ikke du trenger å bekymre deg over Remington kvaliteten. Bruker selv bare Remington til jaktfelt og lader de en 5-6 ganger . De kunne sikkert vært ladet flere ganger hvis jeg hadde glødet de men de er så billige at det gidder jeg ikke.En annen mulighet er å sende til fornikling selv. Dette blir mye blankere enn de fineste fabrikkhylser.Har selv gjort det med 9,3x74R hylser for mange år siden og de kan man speile seg i enda :D

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det egentlig å handle fra vapex? Må man betale toll og mva på varer?

 

Bestilte en del kuler og hylser i nettbutikken til Vapex i juli, fikk umiddelbart en ordrebekreftelse og beskjed om at jeg kom til å mota en mail om betaling og levering.

Har enda ikke hørt noe fra dem, kunne sikkert ha etterlyst bestillingen. Men handlet heller hos Hjemmelading.no, da lå pakken på posten etter to tre dager.

Link to comment
Share on other sites

Det är inget licensekrav för att köpa kulor krut och tändhattar i sverige. Med vapex är det bäst att ringa och kolla vad de har i lager. Har de det du söker på hyllan så är det ok. då kommer leveransen rellativt omgående, Har de det inte på lager ,då kan du få vänta i månader, utan att du hör någonting från dom.

Link to comment
Share on other sites

Tja si det :? mine fikk jeg etter kjøp av orginal Win. amo. Men hvis du hører med Trond på hjemmelading.no kan han kanskje hjelpe deg.

Får du ikke tak i andre plasser kan du få overta mine etter seljakta. Har vel +- 35 hylser. Tenkte å gå over på Lapua hylser til sel ammoen siden de bare ligger å slenger og fortjener bedre :)

 

Blank nickel hylse med rødtuppet V-max e jo rett å slett en vakker patron. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...