Jump to content

Beretta eller Fabarm 1/2auto?


vingemutteren

Recommended Posts

Ja hva sier dere, om prisen er lik, hvilken ville dere ha foretrukket av de følgende 2, 1/2 autoer i 12/76, og hvorfor?

Skal kjøpe hagle, og valget står mellom disse to, og alle poster jeg har lest, skryter av begge. Er det rart man er forvirret. :?

 

Beretta Urika2 synth:

 

Den har jeg ikke kjent på.

 

 

Fabarm Lion 368 synth (muligens noe mere bokstaver, men det er bare en Lion 368 som leveres i synth):

 

Liker jeg godt etter å ha kjent på en (god kvalitetsfølelse, bra finish på interne deler), men vansklig å skaffe.

Link to comment
Share on other sites

Får du Berettaen til 7800 kr ? så er det en bra handel den koster som regel godt over 10 000, jeg ville vel valgt denne fremfor Fabarmen mest pga at Beretta har et meget godt rykte og for at det er et dyrere våpen.

Beretta Urika 2 har også de lange Optima Chokene som er et stort pluss.

 

Ps. Jeg har selv skutt aktivt med Beretta (ikke halvauto)nå i ca. 15 år og er meget fornøyd med den.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har bare erfaring med Berettaen, og da en standard Urika.

Min erfaring etter endel års bruk på både jakt og bane: Utrolig funksjonsikker hagle,lett men samtidig fin balanse. Eneste minuset med hagla er sikringens utforming og plassering. Den er alt for stor og enkel å komme til, noe som har ført til at den stadig går av og for min del forårsaket en alvorlig nestenulykke.

Ringte med importøren og klagde, men jeg var selfølgelig eneste som hadde hatt det problemet.

Fabarm har jeg ikke erfaring med.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da er det vel på tide med en foreløpig avrunding av tråden (hater at folk spør, men aldri forteller hva det ble), det ble en Beretta Urika 2 synt i 12/76 med 71cm løp.

 

Valget ble gjort delvis p.g.a vanskligheten med å få tak i Fabarmen, og delvis med tanke på merverdien i Beretta navnet.

Eneste bakdel, er at Berettaen ikke kan ha magasinforlenger (max 3+1 kontra Fabarm sin mulighet til 5+1).

Fordel er at det medfølger 5 optima choker. :)

 

Etter å ha satt den sammen, og og justert litt på kolbelengde etc, så ser det ut til at vi nok skal komme godt overens.

Om det var noe, så skulle jeg ha ønsket meg ett litt bratter pistolgrep. Eneste feil så langt er at ett av plastikk shimsene for kolbejustering er feil levert (to like, der det skal være to ulike), ellers er alt bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...