Jump to content

.50-90 Sharps


DirtyHansen

Recommended Posts

Hei. Jeg skal starte med Svartkrutt skyting og har forelsket meg litt i .50-90 Sharks siden dette er patron. Har drevet med skyting i 10 år med pistol, revolver, rifle og hagle, så er bare nygebynner innenfor svartkrutt. 

 

Ønsket er å starte først med Svartkrutt patron ladninger og ønsker å høre andres erfaringer med dette kaliberet.

 

Rifle jeg har tenkte litt på er noe som Pedersoli Sharps 1874 .50-90

 

Har dere også erfaring fra hvor man får tak i ladeutstyr som dier, tennhetter, krutt og kuler? Hylser får jeg tak i.

Link to comment
Share on other sites

Hvor i landet holder du til?
Det er mange lokal lag rundt om som driver med svartkruttskyting. Ta gjerne kontakt med ditt lokale lag og forhør deg litt. Ofte er den beste kunskapen den du får på banen sammen med andre erfarne svartkruttskyttere.

Sharps finnes i både NSU og SWS sitt skyteprogram. Litt ettersom hva du ønsker å fokusere på.

 

Link to comment
Share on other sites

Holder til i sør Buskerud. Jeg vet min klubb driver med svartkrutt, men det er så få der som driver med det.

Vet heller ikke hvem i klubben som har ansvaret for svartkrutt, da ingen virker interessert i å svare meg om dette.

Det eneste jeg vet er at jeg skal ha blitt meldt inn i NSU tidlig i 2018, men jeg har ikke fått verken medlemskort eller noe form for bekreftelse.

 

Så derfor vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få startet med dette.

Jeg driver nå med pistol/revolver skyting, hagleskyting og rifleskyting og har drevet med dette i 10 år nå, så er jo ikke fersk akkurat innen våpen og skyting. Er bare fersk innen svartkrutt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...