Jump to content

Browning A-bolt 22-250??


Lusifer

Recommended Posts

Ikke prøvd Browning sin A-bolt men må si jeg sikler veldig på en selv.

Spesielt den som heter Browning Abolt SS, liker godt at de kommer med tre låskasser en Super Short Action for 222/223 og en Short Action for størrelsen 308 og en Long Action for 6,5x55, 30-06 osv.

De kommer jo og ferdig gjenget for demper fra fabrikken. Nesten så jeg fikk lyst å bytte min Sako vixen kal 222 i en super short action i 222 da jeg likte syntstokken på denne rifla utrolig godt.

Men har og veeldig lyst på en i kal 308, vurderte 6,5x55, men den var betydelig lengre en den i 308 med 50 cm løp og short action.

 

http://www.nordskog.com/index.cfm?tmpl= ... kid=495518

 

Ligger en test her.

http://pdfs.scanmine.com/get/135666-1/2 ... _only=true

Link to comment
Share on other sites

Har lyst til å komme med et tips.

Når har du et kjempevåpen i din Sako Vixen. Hvis du vil ha en lettvekter bør du sette en lettere stokk på den.

Brownings Super Short låskasse er faktisk noe tyngere enn Sakoen pga den ekstra "stålkladden" rundt sikringsfløya.

Behold Sakoen og kjøp Browning SS i 308W er mitt råd.

Link to comment
Share on other sites

Har lyst til å komme med et tips.

Når har du et kjempevåpen i din Sako Vixen. Hvis du vil ha en lettvekter bør du sette en lettere stokk på den.

Brownings Super Short låskasse er faktisk noe tyngere enn Sakoen pga den ekstra "stålkladden" rundt sikringsfløya.

Behold Sakoen og kjøp Browning SS i 308W er mitt råd.

 

Enig i det.

Men hadde jeg ikke hatt vixen børsa mi i dag så er det få børser akkurat nå i kal 222/223 med låskasse tilpasset disse jeg kunne tenke meg mer en denne Browningen. (Ville vel aldri valgt en rifle med lang låskasse til noen av de små patronene ref. Tikka T3)

CZ'en veier like mye, men hele ytre på denne Browningen tiltaler meg mer en CZ'en, og det utstikkende magasinet på sist nevnte er ikke akkurat pent :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...