Jump to content

Tips til DA avtrekk på revolver


Roffen

Recommended Posts

Hvordan ta gode/riktige avtrekk med en revolver? Etter mange stevner med .22 er overganger til Revolver stor. Fra kun å bruke ytterste delen av fingeren på avtrekket så bruker jeg på revolver halve fingern. Fingeren sklir over avtrekket, begynner på tuppen,, så går skuddet et sted midt på fingeren.. Ser på tørrklikk at jeg alltid får et lite napp til høyre. Klarer å unngå dette ved å legge fingeren på avtrekket nesten inn på site leddet.. Har noen skytebøker med gode innspill til grep, avtrekk mm for pistol, men DA revolover avtrekk blir liksom noe helt annet... 

Link to comment
Share on other sites

Du må tørtrene/klikke mens du sikter på et lite klart definert mål = du ser avtrekksfeil, napp til høyre/venstre/opp/ned. Jeg skyter stort sett bare DA. Jeg har fingeren inn på avtrekker til første ledd, så prøver jeg å ta et jevnt avtrekk uten stopp til skuddet går. Avtrekkshastigheten er så rask/sakte at enn klarer å korrigere siktebildet, helst uten å stoppe avtrekket. Slik gjør jeg det og har god suksess lokalt. Dette er en treningssak, å pistolene jeg brukte i Dynamisk hadde også lang avtrekksbevegelse.

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Think! skrev:

Du må tørtrene/klikke mens du sikter på et lite klart definert mål = du ser avtrekksfeil, napp til høyre/venstre/opp/ned. Jeg skyter stort sett bare DA. Jeg har fingeren inn på avtrekker til første ledd, så prøver jeg å ta et jevnt avtrekk uten stopp til skuddet går. Avtrekkshastigheten er så rask/sakte at enn klarer å korrigere siktebildet, helst uten å stoppe avtrekket. Slik gjør jeg det og har god suksess lokalt. Dette er en treningssak, å pistolene jeg brukte i Dynamisk hadde også lang avtrekksbevegelse.

 

Jeg har nok dratt-stoppet-justert sikte - dratt litt mer osv helt til skuddet har gått. Skal prøve å trene på jevnt trekk. Fant også noen tips på nett, og som du også nevner så ble det nevnt at DA avtrekk var noe man hadde mye nytte av å tren på hjemme i stua, bla sette en hylse på toppen av revolveren å trene til man kunne dra flere «raske» avtrekk uten at hylsa datt ned... 

Link to comment
Share on other sites

Det med hylsa på toppen vet jeg ikke, men uten ammo så ser du avtrekksfeilene. Så er det bare å trene, ikke mye av gangen, men flere ganger i uka. Slik bygger du  ferdighet i å korrigere siktebilde fortløpende under avtrekket. Ferdigheten tar lang tid å bygge opp.

Link to comment
Share on other sites

Det er også viktig at skjeftet er riktig størrelse. Er det lukket bak så kommer du 5-6mm lenger fra avtrekker og kan få et dårligere avtrekk om du har en liten hånd. Da vil et skjefte med åpen bakkant være mer riktig, men dette må prøves. Og si hva som er riktig må skytteren selv finne ut av. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...