Jump to content

Crispi Titan vs Alfa Bukk vs ?


Polardego

Recommended Posts

Må snart ha ny jaktsko og denne gang vurderer jeg en lettere variant. Crispi Titan, Alfa Bukk eller lignende. Har nå et par Viking Hunter og et par Alfa Bever Grip +

Har vært mest fornøyd med Alfaen, men nå har de blitt for små(?) og ganske utslitt. Limingen rundt skarekanten begynner å slippe og knastene på såla begynner å bli ganske runde

så jeg er derfor på utkikk etter noe nytt og litt lettere. Blir ganske allround bruk, alt fra fjellrypejakt i ura til vått skogsterrenget.

 

Noen av forumets medlemmer som har noen litt lettere jaktsko som fortsatt er ganske stabile og som kan dele med sine medlemmer?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kjøpte meg titan etter å ha lest opp og ned i mente om jaktsko. Endte opp med Titan. Er veldig fornøyd, lette og fine sko. Savner litt mer stabilitet i ankel, men er fort at det blir sånn når man skal ha lette sko. Men til ikke alt for tøffe terreng kan jeg anbefale disse. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Akkurat kjøpt titan. Bruker ca. 43 til vanlig, kjøpte 44, og de er veldig romslige, mest i lengderetning. Jeg har ganske smal fot, men synes jeg får OK støtte sideveis. Med behagelig vekt og passe stiv såle så synes jeg disse var behagelig å gå med fra første dag. 

Den ene skoa hadde lekkasje i membranen, så de ble returnert for bytte etter en uke på jakt, men gitt at jeg får ett par som er tette så har jeg trua på disse. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...