Jump to content

Hylser til 44 magnum


jarle164

Recommended Posts

Det avhenger av hvor hardt du lader og hvor rom tønna er. Jeg ser ingen forskjell i Starline eller "range scrap", lader mest 235gr SWC med 22gr N110, men har også en feltladning med 270 i powerfactor (9,5gr N340). Sistnevnte tror jeg sliter så lite på hylsa at jeg kan lade om mange ti-talls ganger. Har en tight Dan Wesson.

 

Nå får du kjøpt Starline til 3 kroner og ferdig ammo til 6. 

Om du ikke har noen hylser fra før, og ikke plukker fra banen, så er det jo behagelig å ha noen hundre identiske Starline - så da ville jeg kjøpt tomhylsene.

Har du mye ulikt fra før så kan du like gjerne supplere med Fiocchi :-)

Link to comment
Share on other sites

Fiocchi er greie hylser, har ikkje erfaring med dei i 44 Magnum men i mange andre kaliber. Eg hadde definitivt foretrukke Starline av dei to, Fiocchi har ein tendens til å ha eksentriske tennhol bl.a. Dette er ikkje noko stort problem i pistolkaliber, men i rifle har det større betydning. Gratis hylser er dei beste hylsene, så får du tak i det er saken grei. Står valet mellom å kjøpe Fiocchi fabrikkammunisjon eller Starline hylser og så lade dei, så hadde eg definitivt gått for Starline.

Link to comment
Share on other sites

Fiocchi er snadder hylser å lade I både 357/44 er min erfaring... S&B derimot skyr jeg som presten... 😉 Fiocchiene er "myke" og fine under resizing, slipper hettene fint, og svelger nye hetter uten videre om&men, jeg hadde kjøpt fabrikkammo, skutt de, så ladet hylsene... Så har du litt morro med på handelen også... 3kr smellen for ferdigrulla ammo er da ikke galt, hvis du regner rest verdi på hylsa til 3kr...😎

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...