Jump to content

Etikettskriver og vekt for vakuumpakka kjøtt


LazyHunter

Recommended Posts

Vi er 2 som jakter mye og ender som regel opp med altfor mye kjøtt i fryseren. Vi har feltslaktekurs og gode slaktelokaler. 

 

Nå er planen å vakuumpakke alt kjøtt vi ønsker og selge, for så å veie og klistre på en etikett med dato, beskrivelse og vekt on the fly. 

 

Etikettskriver:

Om mulig hadde det vært fint å kunne legge inn info på forhånd, for så å trykke på den aktuelle etiketten som skal skrives ut underveis (lårsteik, kjøttdeig etc). På den måten blir det minst mulig svinn, og en effektiv pakking. Etikettene klistres så på vakuumpakka kjøtt, og må tåle lagring i fryser. 

 

Vekt:

Ser for meg en digital vekt som er enkel å holde ren. 

 

Har noen erfaringer med slikt utstyr som dere kan dele med meg? Har googlet mye etikettskriver, men finner ikke helt det jeg leter etter. Prisen bør ikke være for høy, men regner med å bruke et par tusen eller lignende. Når det kommer til digital vekt, så har jeg kjøkkenvekt til 100kr hjemme, og den fungerer forsåvidt godt nok. Synspunkter?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Jeg kan oppdatere tråden i tilfelle noen andre lurer på det samme:

- Jeg kjøpte Leitz Icon etikettskriver. Denne har fungert kjempebra. Etikettene henger godt fast og de tåler frost. Etikettene kan du lage på forhånd i en app, og skrive ut underveis i pakkingen. Jeg er kjempefornøyd med valget! Har limt på etikett på ca 200 pakker med kjøtt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...