Jump to content

Hagle fjusker på 2 skuddet


ronnyen

Recommended Posts

Har kjøpt meg en eldre Beretta S686 som jeg nyter i fulle drag,MEn har skutt ca 750 skudd med den hitil å problemet som har hendt 4 ganger nå er at løp nr 2 ikke går av...Dev jeg må skyve løps velgeren over for at den skal fyre av...Dette er jo rekyldrevet å virker helt fint i stya når jeg tørr trener å klasker bak i kolben...Noen som vet hva som er gale her ?? Har åpnet opp bak å tenset å smurt opp igjenn,men i dag tullet den seg igjenn :-/

Link to comment
Share on other sites

Hadde problem i minusgrader ein gang, då var problemet for mykje olje trur eg. No er det rimeleg tørt baki der, har ikkje hatt problem etterpå...

 

Kan og vere for lite rekyl i baneammo, er jo mulig å bytte fjærene på inertiablokka med tilsvarandr for mindre kaliber har eg hørt.

Edited by DanielV
Link to comment
Share on other sites

Jeg overhørte for lenge siden en samtale på lerduebanen. Den ene av disse to 'vetetaner' hadde nylig kjøpt seg ny Beretta, men opplevde problem av lignende art som du beskriver. Han hadde vert hos forhandler og fått byttet den til en ny likedan. Hans kompis undret om problemene nu var borte,.. men neida, "akkurat like ens denne også".😇 

Jeg har vanskelig for å tro at 2stk splitter nye Berettaer hadde "feil" på omveksler, men derimot at bruker var litt 'spesiell',.. kanskje han ikke slepte tilbake avtrekker nok etter 1.skudd?.. At han gjorde noe feil med sine fingre tenkte jeg var mest sannsynlig. 

 

Dette gjør selvfølgelig ikke du 😎 

Vanligvis er vel rengjøring av gammel størknet fett/olje i mekanisme det som skal till, men dette hjelpte tydeligvis ikke.

Vær iaf meget sparsom ved  påføring av ny olje inne i denne.

Om problemet forsetter er vel likevel en tur til kompetent 'dokter' å anbefale. Sikkert en bagatell 

 

Lykke til videre med din 686. 

Mvh 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...