Jump to content

Erfaring rundt avhending av tilsv. våpen etter innvilget søknad


bjoerkeng

Recommended Posts

Veit ikke helt om jeg gidder å være pistolløs i 5 uker. sitter her nå med papirer for å bytte ut min kjære glock, med en annen glock.

 

Vet ikke hvordan praksisen til våpenkontor rundt om i landet er (trøndelag), men har noen av dere i nyere tid klart å fått søkt på, si, en milfelt. pistol mens du allerde har en pistol på milfelt?

 

Vi har et lite felt på et av våre 200 forskjellige vedlegg, der man skal informere of hvorvidt tilsvarende våpen allerede er eid. og om det skal avhendes. Har derimot aldri hørt om noen som har turt å bruke det feltet på frykt av avslag.

Edited by bjoerkeng
Link to comment
Share on other sites

Har flere ganger søkt om ny pistol eller revolver og bedt om å få beholde den gamle til ny er i hus. Har alltid gått bra, og jeg har da fått 3 måneder på å selge den gamle, etter at ny er kjøpt. Med beskjed om at hvis jeg ikke har fått solgt etter 3 måneder må jeg ta kontakt med våpenkontoret for å få utvidet med 3 nye mnd.

 

Skriv et vedlegg til søknaden og forklar at du søker på nytt våpen for å bytte ut det du har fra før, men at du gjerne vil kjøpe nytt før du selger det gamle, slik at du ikke går glipp av trening og konkurranser i ventetiden. Det er jo ikke nødvendigvis bare søknaden som tar tid. Jeg ventet i over et år på at butikken skulle få inn Les Baer fra USA sist jeg bytta ut mil.feltpistolen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...