Jump to content

Settedybde/COL Sierra GameKing 140gr 7x57R


BMB

Recommended Posts

Hallo.

 

Jeg byttet nylig ut kombien med en drilling. Merkel 96K med 7x57R rifleløp. Jeg hadde hjemmeladet ammunisjon til kombien, som jeg håpet å kunne bruke i drillingen også, men de var akkurat litt for lange. Jeg får altså ikke lukket drillingen med disse patronene. Målte med pussestokk fra munning osv. for å finne friflukt=0 med disse kulene. Det resulterte i 78mm. 

 

Jeg har lett opp og ned etter hva som kan være en ok settedybde for kulene, altså om jeg kan presse kulene enda litt lengre ned i hylsa.

----------------------------

Ladedata:

Sierra GameKing SBT 140 grain

41 grain - Vihtavouri N150

COL: 77mm

----------------------------

 

Kula i seg selv er 29mm, altså er de satt med en dybde på 9mm i hylsa.

 

Er det noen som kan komme med råd her? Kan jeg eksempelvis sette kula med dybde 10mm slik at COL blir 76mm, eller 11mm slik at COL blir 75mm med disse kulene og oppgitt ladedata?

Eller må jeg selge kulene, og finne meg en annen kule/kuletype som kan ha mindre COL?

Har som nevnte lett og lett etter andre tråder og råd, men har ikke funnet noe informasjon om dette. 

 

Og hvor mye friflukt er det vanlig å beregne i drillinger?

 

Link to comment
Share on other sites

Noen forslag på hva annet det kan være? 

 

Kanskje hylsene da, men de skal vel være så å si identiske, eller tar jeg feil?

 

Jeg hadde fabrikkammo RWS KS 10,5g, men tenkte selvfølgelig ikke på å måle COL der før jeg hadde skutt de ut alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...