Jump to content

Snellert avtrekk til Remington Rolling Block?


OleST

Recommended Posts

Hei, driver og pusler sammen en Remington Rolling Block for langhold og lurer på om noen vet hvor man får kjøpt nedre tange med snellert til disse? (Er en "nummer en" Rolling Block) har sett bilder men greier ikke og finne noen slike avtrekk til salgs...

Link to comment
Share on other sites

OK. Du mener langhold, som i langhold på 1870-tallet😉. En slik kasse tåler ikke mer enn «svartkrutt-trykk», så det blir jo en «potetkaster».

 

Men..... det er visst mulig å skyte langt med slike patroner også........iallefall på film:

 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, 32-40 Win. skrev:

OK. Du mener langhold, som i langhold på 1870-tallet😉. En slik kasse tåler ikke mer enn «svartkrutt-trykk», så det blir jo en «potetkaster».

(Fjernet unødvendig sitering av video i innlegg. Ei tohi varjata, mod)

Men..... det er visst mulig å skyte langt med slike patroner også........iallefall på film:

 

Jupp, tenkte på langhold alá 1870.

 

Har sett diverse videoer på YouTube av folk som skyter på gong med 900 yards avstand (45-70) det er nok litt langt for mine ferdigheter..

Link to comment
Share on other sites

En av CAS klubbene her har en westernby på veien mellom Houston og Austin. Der er det en 1000 yards langholdsbane for svartkrutt. Den er satt opp med fasaner på 200 yards, bukker på 400 og bøffel på 800 hvis jeg husker rett. Quigley-bøtta er på 380. Da jeg var der luntet det en gammel merr i nærheten av gongene. Skytterene fikk beskjed om å ikke skyte i nærheten av henne 😉

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, 32-40 Win. said:

Men..... det er visst mulig å skyte langt med slike patroner også........iallefall på film

 

 

Ikke bare på film:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jack_Hinson

https://www.wearethemighty.com/articles/sniper-shot-record/amp

 

Jeg skal ikke påstå at jeg fikser det selv, men jeg har sett med mine egne øyne når det plinger, gang etter gang, på bøffelsilhuetter 800 yards downrange med Sharps og kloner i spreke 50 kaliber uten optikk.

Edited by Thor
Link to comment
Share on other sites

Må undersøke litt hva denne børsa tåler av trykk. Har jo veldig lyst på ett løp i 45-190 og ett i 50-190 eller 50-110.

 

45-190 er vel det som er best til langhold av alt jeg ønsker meg men jeg innbiller meg at det er vanskelig og få tak i hylser. 45-70 er jo relativt normalt i forhold til resten.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...