Jump to content

Lading 308 og miljø på sørlandet


Salty_viking

Recommended Posts

Hei! Dette blir en todelt post:

 

1: Jeg har flere ganger spurt om miljøet for LH i Nordland. Men nå har det at jeg og fruen skal flytte til sørlandet (Setesdal). Endelig, det er noe jeg har drømt om i mange år og nå har jeg tilgang på privat grunn til å trene LH. 

Men er det noe stevne virksomhet der nede? Eller felles treninger i området? Hvis der er noen der ute som er i området så er det bare å komme å komme på en kaffe og evt litt smelling! 

 

2: jeg har standard løp i 308 til 200 str. Slik jeg har fått med meg på poster er det stigning 1:12. Jeg og svigerfar skal begynne å lade. Da lurer jeg på om noen har peil på hva slags kule som egner seg godt til denne stigningen. 

 

Takk til de som tar seg tid å svare! 

 

A

 

 

 

 

 

Edited by Salty_viking
Link to comment
Share on other sites

44 minutter siden, Salty_viking skrev:

Men er det noe stevne virksomhet der nede? Eller felles treninger i området?

 

Du kan ikke ha lest dette forumet særlig grundig, hvis det har gått deg hus forbi at en av de mest aktive og kunnskapsrike skribentene her inne kaller seg @M67, at  vedkommende holder til i Kristiansand (eller omegn), og at han, mildt sagt, driver "litt" med skyting på lange avstander, i tillegg til DFS feltskyting, jakt etc. Send en PM til han, og trill ned dalen, så blir det nok råd med skyting på "druuge hold".

 

  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei Salty_viking!

 

Vi har et kjempegodt LH miljø på Sørlandet. Klubben har litt over 60 medlemmer hvor 20 er ganske aktive, mens resterende kommer og går av og til.

Klubben heter SSK ( Sørlandet Sportsskyttere eller tidligere SBSK ).

 

Vi en av de mest aktive klubbene i Norge som arrangerer stevner eks. 500 m UNL poeng/gruppe, F-Class, BR50 etc. Vi har jevnt over ca. 8 stevner i året.

Ellers har vi felles treninger i forskjellige områder 1-2 x i måneden.

 

Vi har en tråd på kammeret under benkeskyting, og en webside, men vi bruker ikke disse aktivt lengre. Vi har gått over til FB hvor vi har en gruppe som kun medlemmer har tilgang til.

 

Du er hjertlig velkommen til å komme å skyte med oss. legger ved emailadressen våres.

Grunnet sommerferie og høy brannfare så er det ikke noe skyting. men håper at det snart kommer noe regn som vil lette på brannfaren.

 

styret@sorlandetsbenkskytterklubb.no

 

 

Link to comment
Share on other sites

På 10.7.2018 den 12.44, TRG-22 skrev:

Hei Salty_viking!

 

Vi har et kjempegodt LH miljø på Sørlandet. Klubben har litt over 60 medlemmer hvor 20 er ganske aktive, mens resterende kommer og går av og til.

Klubben heter SSK ( Sørlandet Sportsskyttere eller tidligere SBSK ).

 

Vi en av de mest aktive klubbene i Norge som arrangerer stevner eks. 500 m UNL poeng/gruppe, F-Class, BR50 etc. Vi har jevnt over ca. 8 stevner i året.

Ellers har vi felles treninger i forskjellige områder 1-2 x i måneden.

 

Vi har en tråd på kammeret under benkeskyting, og en webside, men vi bruker ikke disse aktivt lengre. Vi har gått over til FB hvor vi har en gruppe som kun medlemmer har tilgang til.

 

Du er hjertlig velkommen til å komme å skyte med oss. legger ved emailadressen våres.

Grunnet sommerferie og høy brannfare så er det ikke noe skyting. men håper at det snart kommer noe regn som vil lette på brannfaren.

 

styret@sorlandetsbenkskytterklubb.no

 

 

Takker! Jeg sender dere en mail! Hvis noen av medlemmene deres er ute etter en 200 str med grs stokk i links har jeg min til salgs 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...