Jump to content

Norma P5 og lading til Glock 17


viper_block_50

Recommended Posts

Uff nå er jeg litt lei av å prøve å finne en ladning som passer så jeg søker litt hjelp her.

 

Var i min "ungdom" så dum å kjøpe Norma P5 krutt, før jeg hadde noe særlig kunnskap om lading.

 

Jeg har aldri klart å finne en ladning som passer til min Glock 17. Jeg har lang vei til bane så jeg kan ikke drive og reise att og fram for å teste ladninger så håper noen har noen tips å bidra med.

 

Det jeg skal sette sammen:

Rainier 115gr kuler

Federal hetter

 

Skal brukes i Glock 17 (ikke modifisert på noen måte)

 

Takker for alle tips :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde du nå ennå vært så dum i din "ungdom" at du hadde kjøpt Norma P4 :D

 

Mitt tips er å bruke kruttet til .38, for med brennhastighet nær N310 er det ikke så godt egnet for 9mm.

 

jeg ble anbefalt dette kruttet da jeg kjøpte det og ikke hadde peiling selv så jeg skal ikke kjøpe det igjen. Men er litt ille å kaste det også så kanskje noen her inne vil kjøpe det, er bare ca 800gram igjen.

 

.38 har jeg ikke så er kun Glocken som evt kan spise dette kruttet.

Link to comment
Share on other sites

Rainer, Är det inte en koppar pletterad kula? Glock går inte speciellt bra med blykulor. De fungerar allra bäst med mantlade kulor. Även om vissa exemplar kan fås att fungera någorlunda med bly, så är det långt i från alla pipor som gör det.

 

Stemmer det er kobber belagte blykuler. Disse ble kjøpt da eneste banen jeg kunne skyte på var en innendørsbane som ikke godtok helmantla kuler. Så kommer til å skyte opp de jeg har igjen og gå over til mantlede kuler når disse er tomme siden jeg skyter utendørs nå.

Link to comment
Share on other sites

Rainer, Är det inte en koppar pletterad kula? Glock går inte speciellt bra med blykulor. De fungerar allra bäst med mantlade kulor. Även om vissa exemplar kan fås att fungera någorlunda med bly, så är det långt i från alla pipor som gör det.

 

Stemmer det er kobber belagte blykuler. Disse ble kjøpt da eneste banen jeg kunne skyte på var en innendørsbane som ikke godtok helmantla kuler. Så kommer til å skyte opp de jeg har igjen og gå over til mantlede kuler når disse er tomme siden jeg skyter utendørs nå.

 

1. Rainier kuler funker perfekt i Glock

2. Ta med deg P5 kruttet på ei trening og selg det !

3. Kjøp nytt krutt : P4 eller Vv 330 / 340

 

Ok ladn med den kula du har er:

feks: Vv 330 krutt er 4,5 grain, patr lengde 28,5mm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...