viper_block_50 Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 Uff nå er jeg litt lei av å prøve å finne en ladning som passer så jeg søker litt hjelp her. Var i min "ungdom" så dum å kjøpe Norma P5 krutt, før jeg hadde noe særlig kunnskap om lading. Jeg har aldri klart å finne en ladning som passer til min Glock 17. Jeg har lang vei til bane så jeg kan ikke drive og reise att og fram for å teste ladninger så håper noen har noen tips å bidra med. Det jeg skal sette sammen: Rainier 115gr kuler Federal hetter Skal brukes i Glock 17 (ikke modifisert på noen måte) Takker for alle tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
700 ADL Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 I Parabellums katalog nr 8 er følgede ladning oppført: Rainier 115 gr: 3,5gr P5 med en patronlengde på 29,6mm gir 997 f/sek i en Sig 210. Dette er et retningsgivende utgangspunkt står det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper_block_50 Posted November 22, 2008 Author Share Posted November 22, 2008 Den ladningen har jeg prøvd og den fungerer ikke, da vil ikke min Glock kaste ut hylsa og mate neste skudd. Jeg forsøkte da øke med noen få tidels grains men fikk da samme resultat men tegn på overtrykk i hylsa. Litt merkelig synes nå jeg da men Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PPC-skytter'n Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 Hadde du nå ennå vært så dum i din "ungdom" at du hadde kjøpt Norma P4 Mitt tips er å bruke kruttet til .38, for med brennhastighet nær N310 er det ikke så godt egnet for 9mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingo 59 Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 Rainer, Är det inte en koppar pletterad kula? Glock går inte speciellt bra med blykulor. De fungerar allra bäst med mantlade kulor. Även om vissa exemplar kan fås att fungera någorlunda med bly, så är det långt i från alla pipor som gör det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper_block_50 Posted November 22, 2008 Author Share Posted November 22, 2008 Hadde du nå ennå vært så dum i din "ungdom" at du hadde kjøpt Norma P4 Mitt tips er å bruke kruttet til .38, for med brennhastighet nær N310 er det ikke så godt egnet for 9mm. jeg ble anbefalt dette kruttet da jeg kjøpte det og ikke hadde peiling selv så jeg skal ikke kjøpe det igjen. Men er litt ille å kaste det også så kanskje noen her inne vil kjøpe det, er bare ca 800gram igjen. .38 har jeg ikke så er kun Glocken som evt kan spise dette kruttet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper_block_50 Posted November 22, 2008 Author Share Posted November 22, 2008 Rainer, Är det inte en koppar pletterad kula? Glock går inte speciellt bra med blykulor. De fungerar allra bäst med mantlade kulor. Även om vissa exemplar kan fås att fungera någorlunda med bly, så är det långt i från alla pipor som gör det. Stemmer det er kobber belagte blykuler. Disse ble kjøpt da eneste banen jeg kunne skyte på var en innendørsbane som ikke godtok helmantla kuler. Så kommer til å skyte opp de jeg har igjen og gå over til mantlede kuler når disse er tomme siden jeg skyter utendørs nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Rainer, Är det inte en koppar pletterad kula? Glock går inte speciellt bra med blykulor. De fungerar allra bäst med mantlade kulor. Även om vissa exemplar kan fås att fungera någorlunda med bly, så är det långt i från alla pipor som gör det. Stemmer det er kobber belagte blykuler. Disse ble kjøpt da eneste banen jeg kunne skyte på var en innendørsbane som ikke godtok helmantla kuler. Så kommer til å skyte opp de jeg har igjen og gå over til mantlede kuler når disse er tomme siden jeg skyter utendørs nå. 1. Rainier kuler funker perfekt i Glock 2. Ta med deg P5 kruttet på ei trening og selg det ! 3. Kjøp nytt krutt : P4 eller Vv 330 / 340 Ok ladn med den kula du har er: feks: Vv 330 krutt er 4,5 grain, patr lengde 28,5mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts