Jump to content

Modifisering av stokk, Browning T-Bolt


osteinsmo

Recommended Posts

Hei, jeg har en Browning T-Bolt som jeg har et lite dilemma med stokken på.

 

Stokken passer meg ikke helt, og dette går utover skytingen.

Den er rett og slett for liten, både i høyde og lengde, og akkurat nå har jeg kompensert for det med en kolbeforhøyer fra bearproof og 1cm høyere ringer på kikkerten enn nødvendig.

 

Den er ikke så verst å skyte med nå, men jeg har hørt at kikkerten gjerne skal være montert så tett mot løpet som mulig.

 

Mitt bruk av denne salongen er varierende, men den er først og fremst tenkt som en børse jeg kan ha i sekken når rypa begynner å bli sky. Dette er den også perfekt til, ettersom den veier bare 2.1 kg.

Jeg ønsker derfor ikke å investere i KKC- eller Boyds-stokk til den, ettersom den vil bli en del tyngre.

 

Jeg lurer derfor på om det er noen som har en lur patent på å få flyttet ned bakstykket på kolben, slik at jeg ikke trenger å bytte stokk og kan få kikkerten helt ned til løpet?

Om det er stygt har egentlig ingenting å si, jeg velger alltid funksjon foran utseende. Det viktigste er at det ikke henger seg opp i f.eks. sekken, eller andre ting som kan påvirke bruken eller påliteligheten. 

 

Edit:

Glemte å nevne dette, men kolbekappen på denne rifla har plass til et ekstra magasin.
Det er også en fordel at det er litt justeringsmuligheter, har tenkt på noe ala en skinne for høydejustering og shims for lengdejustering, men har ikke kommet på en bra måte å gjøre det på

Edited by osteinsmo
Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, msteiro skrev:

Man kan egentlig bare skru ut den eksisterende, flytte ned, og lage nye hull i kolbekappen til å matche hullene i stokken.

Ikke pent, men gjør nytten.

Dette glemte jeg jo å nevne, men i denne kolbekappen er det et ekstra magasin.

Jeg har tenkt på akkurat det du sier her, men jeg ønsker litt justeringsmuligheter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...