Jump to content

Optikk fra USA


hauk

Recommended Posts

Kjenner noen som skal til USA om et par mnd, og lurer på om jeg skal få de til å importere noe optikk til meg...

 

Er det noen som har noe å anbefale i prisklasse 400-600 USD? Har kikket litt på BUSHNELL Elite 4200 2-10x50, vil gjerne ha en kikkert med mulighet for lav forstørring og stor objektivdiameter (50mm+)

 

Kom gjerne med tips om nettbutikker dere kjenner til, eller har erfaring med.

Link to comment
Share on other sites

Er selv veldig fornøyd med http://theopticzone.com , vet at mange andre her på forumet også er meget fornøyd med de. De har god kundeservice og kjapp levering. Du kan jo også sjekke ut http://www.opticsplanet.net og http://www.opticsplanet.net

 

EDIT: Hvis du prøver å søke litt rundt på forumet her, så mener jeg at du vil finne endel ang. akuratt dette med å handle optikk fra USA.

 

-Pedern

Link to comment
Share on other sites

www.theopticzone.com

 

Handlet der flere ganger, både fra Norge og mens i USA.

 

Må bestilles på nettet og leveres på adressen i USA. Hvis man skal oppholde seg på samme sted en tid i USA går det greit. Bare klarer med dem på forhånd at de har varene inne/sender samme dag som bestillingen mottas.

 

En mail til info@theopticzone.com så får du nok et hurtig svar på dette.

 

Etter at varene er bestilt i nettbutikken får du en bekreftelse på ordren. Når varen er sendt ut får du ny bekreftelse med sporingsnummer.

 

Lurer du på noe underveis er det bare å maile dem eller å ta en telefon. "Avstanden" oppleves som "kortere" til de ansvarlige på theopticzone.com enn til den ansvarlige på en middels varehandelsbutikk i Norge.

 

Det førtse siktet jeg bestilte hos dem, i 2003(?), var den da nye VXIII 3,5-10 x 50. Jeg bestilte siktet lenge før de hadde fått det fra fabrikken. Fikk da mail om at de ville kontakte meg når de hadde fått inn siktet på lager. Etter 3-4 måneder tar de kontakt og sier at de er klare til å levere. M.a.o. de har orden i sysakene de folkene der - ikke gule lapper som flyr fritt rundt på kontoret.

 

Siktet ble forøvrig levert meg på døra i Norge innen en uke etterpå for ca 60% av norsk pris.

 

Har vel hatt 3 leveranser til Norge fra theopticzone og 3 mens jeg bodde i USA.

Til Norge sendes varene med USPS Global express, men fikk også sendt via JetCarrier en gang (ble det samme prismessig).

 

Bestilte ladesett fra Dnr Sport, som jeg shippa hjem via JetCarrier med båt. Sparte veldig mye på dette, men opplevde DnR Sport som noe rotete. Måtte ringe og purre for å få de til å levere varene. Ellers gikk det greit det også.

 

Når det gjelder dagens priser på Leupold er jo ellers Jakt og Friluft helt på høyde med de amerikanske prisene (alle kostnader tatt i betraktning).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...