Jump to content

Blende porting på Marlin 1895 GG


silent hunter

Recommended Posts

jeg var først inne på tanken å gjenge alle hullene å sette i korte skruer, men kom på ideen å krype på metall hylsa, prøvde første med litt for tynt metall, denne spratt av da det ble litt varme av skytinga, hylse nummer 2 var noe tykkere, denne satt som fjell så lenge jeg hadde rifla, og resultatet ble pent!

 

jeg kommer hvertfall ikke på noen bedre eller finere måte å gjøre det på, og attpåtill så enkelt.

 

Bare spørre om du lurer på noe, jeg kan få "avhørt" kompisen min å hørt hvilken tykkelse osv han brukte,,

 

fant faktisk et bilde her, ikke så nærme, men du ser den der, jeg syntes hvertfall det ble pent:)

 

190120080134i1uZLZtxxGMqptPlq6.JPG

Link to comment
Share on other sites

jeg var faktisk inne på tanken om å få dreiet ned pipa å montert hylse etterpå, men da kompisen min jobber på FK verksted så hadde vi ikke tilgang til nok utstyr.

 

Det er nok nok gods i pipa til å gjøre det, men det vil både koste mere og det bør da gjøres så nøyaktig at man ikke ser skjøten mellom hylsa og kanten videre innover løpet, hvertfall en hel del mere jobb.

 

OG det ble faktisk bra å se på i virkeligheten, ser bare enda grovere ut;)

 

Lykke til hvertfall uansett hvordan du gjør det, uansett hvor mye jeg tenker på det så finner jeg ingen god grunn til at det skal være rekylbrems på denne rifla...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...