Jump to content

Peiler til dunker


CatLikeFox

Recommended Posts

Tror nok du kan endre oppdateringsfrekvensen uten å ha senderen i hånda :wink:

:shock:

Jeg har programmert 30 stk...Hvordan :?: Har jeg oversett noe...?

Var/er av den oppfatningen at når håndelen "spør" " Can you touch the dog unit" så menes det...Trodde også at det eneste hundedelen gjorde var å SENDE signaler.

 

Du kan legge inn hundedelen på Hånddelen om hunden er 5 km unna. På spørsmålet" Can you touch the dog unit" svarer du NEI, deretter kommer "do you know the ID number" YES,> "enter dog unit ID"> eks, 26>ENTER og den popper opp.

 

Det tolker jeg som du IKKE kan endre noe som helst på hundedelen når du ikke kan holde de inntil hverandre :wink:

 

De som har fått forstyrrende signaler og svart "do you want to change dog ID" og i felt har svart YES har endt opp med å miste sin hunds signaler. Deretter banker noen på døra mi senere på kvelden...

Link to comment
Share on other sites

batterilevetid i et astro halsbånd er 36 timer for 30 sek oppdateringstid, 24timer for 10 sek og 17timer for 5 sek.

Du kan ikke bytte oppdateringstiden når hunden er i los nei.GPS mottakeren bruker vanlige AA batterier og varer vel et par døgn ca?

 

Angående pointer, er ikke mottaker-mobilen det svake punktet der, egentlig? Mobiler flest er ikke akkurat kjent for å tåle fukt, regn og sludd noe særlig. Hører om mange som bruker plastposer rundt mobilen og håper at ikke systemet skal konke ut. Hvor lenge varer batteriet på mobilen med gps systemet på?

Link to comment
Share on other sites

batterilevetid i et astro halsbånd er 36 timer for 30 sek oppdateringstid, 24timer for 10 sek og 17timer for 5 sek.

Du kan ikke bytte oppdateringstiden når hunden er i los nei.GPS mottakeren bruker vanlige AA batterier og varer vel et par døgn ca?

 

Angående pointer, er ikke mottaker-mobilen det svake punktet der, egentlig? Mobiler flest er ikke akkurat kjent for å tåle fukt, regn og sludd noe særlig. Hører om mange som bruker plastposer rundt mobilen og håper at ikke systemet skal konke ut. Hvor lenge varer batteriet på mobilen med gps systemet på?

 

Vet ikke hvor lenge batteriet varer i Twigen min , men det er tilstrekkelig for meg iallefall. Når det gjelder vann / regn og snø har jeg ikke merket noe problemer. Og jeg jakter mye i drittvær bare så det er sagt. Når det er skikkelig dårlig vær blir også telefonen liggende i en våt / fuktig lomme når jeg ikke peiler , men som sagt har ikke vært noe problemer med min.

Link to comment
Share on other sites

nå har jeg både swepoint og astro.var ute med dunkeren igår med swepointen.måtte bruke denne da beaglen min forsvant med senderen til astroen.og jeg må si jeg savnet astroen sårt.når man blir vandt med og bruke astron trenger man ikkje losindikator.hvertfall ser jeg med en gang når dunkeren min jager eller om den har tap.går den på fot eller søk etter hare ser man dette og lett.hunden blir lenge på et område.når haren er på beina ser man hunden flytter seg fort og en rett strek blir det som regel etter den i utaket.nå er ikkje jeg noen mester i og forklare men jeg er hverfall storfornøyd med astro.får ny i posten idag :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

batterilevetid i et astro halsbånd er 36 timer for 30 sek oppdateringstid, 24timer for 10 sek og 17timer for 5 sek.

Du kan ikke bytte oppdateringstiden når hunden er i los nei.GPS mottakeren bruker vanlige AA batterier og varer vel et par døgn ca?

 

Angående pointer, er ikke mottaker-mobilen det svake punktet der, egentlig? Mobiler flest er ikke akkurat kjent for å tåle fukt, regn og sludd noe særlig. Hører om mange som bruker plastposer rundt mobilen og håper at ikke systemet skal konke ut. Hvor lenge varer batteriet på mobilen med gps systemet på?

 

Vet ikke hvor lenge batteriet varer i Twigen min , men det er tilstrekkelig for meg iallefall. Når det gjelder vann / regn og snø har jeg ikke merket noe problemer. Og jeg jakter mye i drittvær bare så det er sagt. Når det er skikkelig dårlig vær blir også telefonen liggende i en våt / fuktig lomme når jeg ikke peiler , men som sagt har ikke vært noe problemer med min.

Jeg mente egentlig den nye varianten med en standard nokia telefon solgt sammen med halsbåndet. dette har vel overtatt for benefon nå?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente egentlig den nye varianten med en standard nokia telefon solgt sammen med halsbåndet. dette har vel overtatt for benefon nå?

Den "standard" Nokia telefonen er vel den du holder i hånda å ringer med...Den andre "telefonen" er vel integrert i halsbåndet.

 

Mao; Du kan få den Benefon twig, eller kjøpe en Nokia av OVF med programmet installert. Da kan du finne spesifikasjonene på nokia. Jeg kjøpte programmet og satte det inn i N73. Det er vel en liste over telefoner dette er kompatibelt med. Sony Ericson har vel også etpar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente egentlig den nye varianten med en standard nokia telefon solgt sammen med halsbåndet. dette har vel overtatt for benefon nå?

Den "standard" Nokia telefonen er vel den du holder i hånda å ringer med...Den andre "telefonen" er vel integrert i halsbåndet.

 

Mao; Du kan få den Benefon twig, eller kjøpe en Nokia av OVF med programmet installert. Da kan du finne spesifikasjonene på nokia. Jeg kjøpte programmet og satte det inn i N73. Det er vel en liste over telefoner dette er kompatibelt med. Sony Ericson har vel også etpar.

Jeg er fullt klar over alt dette, vet ikke om du sikter til meg eller har dette som generell info..

Hele poenget jeg prøver å få frem er at en nokia i sludd og regn vel er det svake leddet i en pointer peiler.De er ikke akkurat kjente for å tåle fukt veldig mye

Link to comment
Share on other sites

Masse og lese men i korte trekk ettersom jeg selv har Dunker.

Jager hunden Rådyr rev eller hjort/elg i dagevis så er "gammeldags peil" pga batterikap og anbefale har selv hatt hund som sto på hylle etter en drivende "god" rådyrlos. Hunden ble reddet og avlivet etter 2 døgn :twisted: , neppe funnet med Astro pga rekkevidde og plassen den sto (men hvem vet?)

Har du en "RR" hund (noe jeg har nå!!) så er det ikke tvil Astro. Men dette vet du best selv :D

Link to comment
Share on other sites

Blir vel en astro på meg da tenker jeg...

 

Pris for long range antenne? Selges disse på butikken der jeg kjøper peileren eller må den kjøpes på nett?

 

Hvor i trondheim selges astroen? Vet at Axel Bruun har den, og har egentlig god erfaring med dem.

hei jeg bestilte min hos holstad våpen.4990inklusive frakt.bestilte onsdag,idag kom den :mrgreen: blir ut med dunkeren i morgen og teste den.litt ot.jeg synest metallplata som sitter over batteripakka var litt anderledes på denne en på den amerikanske utgaven.sikkert noe jeg inbiller meg :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...