Jump to content

Bruker erfaring PBP alle kaliber


Guest Tico

Recommended Posts

Hei

Eg ser no til stadigheit att det dukker opp spørsmål ang PBP og forskjellige kaliber kulevekter.

Hadde vore greit å fått samla desse i 1 tråd.

Er ute etter praktisk erfaring og utprøving i felt.

Eg har skote 8 hjort med 165gr stepbt i 308w lada til 800ms

Desse har fart fint med slakta.

Gjennonskyting på alle største 114kg minste 17kg

 

Kappa så løpet til 47cm i vår.

Tenkte da att tapt hastigheit skulle kompanserast med lettere kule så eg gikk over til 150gr flatbase.

Samme ladning men har ikkje målt hastigheita, tipper på ca 810ms

Har fått 6 dyr med denne gjennomskyting på alle. kun små dyr til no i år (24-62kg)

Synest det ser ut som fluktstrekninga er litt lengre med 150gr kulene.

Dermed blir det litt meir blodtrøsk.

Men det kan være tilfeldig.

Det har holdt med ei kule til kvar hjort.

Det er velkanskje eit lite grunnlag å basere nokon konklusjon på, men håper å få testa ei eller to kuler til iløpet av dei neste to vekene.

 

Har også begynnt å lade 9,3-62 med Tonheim kuler.

 

185 og 220 grain.

Presisjonen er upåklagelig men har desverre ikkje fått brukt desse på dyr ennå.

 

Håper andre kan fylle inn med erfaringer rundt desse kulene.

 

I fleire kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke all verdens erfaring med Tonheimkulene, har skutt to ungdyr med dem.

 

Har brukt 235 grs kuler foran 74 grs Norma 202 i en Winchester M70 i .375 H&H.

Presisjonen lå rundt 30-40 mm på 100 meter mener jeg å huske.

 

Skjøt ei kvige i 2006. Avstand målt til 90 meter. Dyret stod stille på ei hogstflate og beitet. Ett skudd, litt høyt, rett bak bogen. Den løp ca 150 meter før den veltet i et kratt.

 

I 2007 kom en piggokse lett travende forbi posten jeg satt på. Den fikk ett skudd midt i bogen på ca 30 meters avstand. Den fortsatte uanfektet rett fram, før den stoppet opp etter ca 50 meter. Der stod den 2-3 sekunder, før den fikk skudd nr. to i ryggen, hvoretter bakparten straks klappet sammen etterfulgt av framparten.

 

I 2005 skjøt jeg to ungdyr og en kalv med 300 grs Oryx. Disse tok enten et par steg eller datt rett ned i smellen.

 

Skal det være noe poeng med å bruke 375 på norsk elgjakt, vil jeg ha noe mer effekt enn det jeg har fått med Tonheimkulene. Det nest blir å prøve 350 grs Woodleigh. Tror denne kula gir god dræp :wink:

 

Ellers foretrekker jeg Barnes TSX fremfor PBP av hensyn til pris.

Link to comment
Share on other sites

Eg bruka PBP i 9,3x62 for eit par år sidan. Kulene skulle vera 185 grs, men kontrollmåling viste 191. Presisjonen var i beste fall middels, men effekten var upåklageleg i dei to dyra eg skaut (to vaksne elgoksar, ca 250 kg). Eg fann att ei kule, og den hadde restvekt på 101% (!) 100% kule og 1% elg :wink:

 

Eg hadde ikkje vore redd for å bruke desse kulene meir, men "jakta på den perfekte kule" gjorde at det vart med denne eine sesongen. Viss presisjonen hadde vore like god som restvekt og effekt så hadde "jakta på den perfekte kule" vore over :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...