Jump to content

Avtrekket på semiato


Hedmarkingen

Recommended Posts

Jeg har kun skutt med walter/hammerli i .22 og må si at kvaliteten på avtrekket der er skuffende..

Av og til er det trykkpunkt, av og til er det ikke trykkpunkt. Det hender også mange ganger at punktet der skuddet går varierer en god del.

Alle de klubbvåpna som jeg har vært borti i .22 her oppfører seg sånn.

Nå lurer jeg på om alle halvautomater er like ureine og uklare i avtrekket ?

Jeg foretrekker våpen med klare og veldefinerte trykkpunkt.

Link to comment
Share on other sites

Skyter med klubbvåpenet våre (Pardini SP) i 22lr. Avtrekket er vel noe av det beste jeg har vært borti på noe randtennings våpen jeg har prøvd (men så er den jaggu med margin den dyreste også :? ), og da er det ikke tunet slik jeg ville ha hatt det (plassering av avtrekker).

 

Vurderer en Hammerli exesse target, er det en exesse du har skutt med?

Link to comment
Share on other sites

Skyter med klubbvåpenet våre (Pardini SP) i 22lr. Avtrekket er vel noe av det beste jeg har vært borti på noe randtennings våpen jeg har prøvd (men så er den jaggu med margin den dyreste også :? ), og da er det ikke tunet slik jeg ville ha hatt det (plassering av avtrekker).

 

Vurderer en Hammerli exesse target, er det en exesse du har skutt med?

 

Jepp, og ALLE de som de hadde av de var sånn i avtrekket. Han som er ansvarlig for klubbvåpna sa at det var noe den modellen slet med.

Link to comment
Share on other sites

Det er stor forskjell på hvilke modeller det her er snakk om. Er det matchvåpen du snakker om ?? Disse våpen koster selvfølgelig mye penger, men det er på grunn av oppbygning og justeringsmuligheter. Disse kan justeres i alle retninger, avtrekker, direkte avtrekk, trykkpunkt osv. Noen er kanskje litt vanskelige å stille 100% selv, men prøv en børsemaker så blir det akkurat slik du vil ha det.

Er det snakk om "økonomimodeller" som er beregnet å skyte på blikkbokser, så sier det seg selv at dette er enklere oppbygd og det vil ikke være muligheter til å få det avtrekket som du er ute etter. En børsemaker kan nok gjøre underverker med disse også, men i utgangspunktet.....

Her er det snakk om hva du vil betale for våpenet som du kjøper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...