Jump to content

A-Tec eller BR-Reflex demper til AR-15?


PraktiskCTR

Recommended Posts

Hei!

 

Akkurat bestilt riflen min fra PracTac (Bushmaster V-Match) og bestilte samtidig en A-Tec CCM-6 demper, men jeg lurer på om ikke en BR-Reflex vil være et bedre valg ettersom denne bygger ut våpenet mindre. Noen som har erfaringer med dette?

 

A-Tec: http://www.websitefolder.net/practac/art-8.asp?id=353&iPageID=53

BR-Reflex: http://lyddemper.net/

Link to comment
Share on other sites

For min del syns jeg demper er fint men er ikke glad i lange våpen (spes. rene jaktvåpen) så jeg vil ha demper som er lette og teleskopiske som bygger lite framover og mest bakover og helst få kappet pipa tilsvarende det demperen bygger framover. Da må det om nødvendig gå litt ut over selve lydvirkning . Ettre mitt syn er BR en meget bra og effektiv lydmessig demper men personlig syns jeg den blir for tung og spesielt når man går med børsa over skuldra etter rem , overvekten blir slik at den bare vil gli ned bakover.

Link to comment
Share on other sites

Blir vel litt hipp som happ hvilken demper du velger her. Selv holder jeg en knapp på a-tec'en, der har du mulighet til å plukke av noen moduler og fortsatt ha rimelig grei demping. Veier vel også litt mindre enn en BR, samt at den er demonterbar for rens.

Link to comment
Share on other sites

Blir vel litt hipp som happ hvilken demper du velger her. Selv holder jeg en knapp på a-tec'en, der har du mulighet til å plukke av noen moduler og fortsatt ha rimelig grei demping. Veier vel også litt mindre enn en BR, samt at den er demonterbar for rens.

A-Tec'en jeg har bestillt er ikke "teleskopisk", altså den bygger kun ut foran løpet. Vil dette være et problem for praktisk skyting? Muligens lagt denne tråden i feil kategori egentlig, hehe.

Link to comment
Share on other sites

Blir vel litt hipp som happ hvilken demper du velger her. Selv holder jeg en knapp på a-tec'en, der har du mulighet til å plukke av noen moduler og fortsatt ha rimelig grei demping. Veier vel også litt mindre enn en BR, samt at den er demonterbar for rens.

A-Tec'en jeg har bestillt er ikke "teleskopisk", altså den bygger kun ut foran løpet. Vil dette være et problem for praktisk skyting? Muligens lagt denne tråden i feil kategori egentlig, hehe.

 

 

Til praktisk bruker du comp, ikke demper.

 

Demper er vel lov men vil ofte skape problemer med timeren og som igjen vil medføre MANGE reshoots...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...