Jump to content

Starte å lade


AsgeirK

Recommended Posts

På 10.7.2017 den 9.38, 1983 skrev:

Du må vel ha piloter til hylsetrimmeren. Piloter til det kaliberet du skal lade/trimme. Også er det litt mer behagelig å bruke kutteren med trekule enn den som følger med

 

Den hylsetrimmeren som følger med det settet har jeg faktisk liggende enda fra mitt første ladesett

Hvor får jeg kjøpt piloter til trinmerene som følger med ?:) Sto å klødde meg i hodet før jeg kom på att det sto noe om det hær :lol:

Link to comment
Share on other sites

Når det står Max hylselengde 63.3 og trimmlengde 63.1 i ladeboka, betyr det att jeg må trimmes hylsene til 63.1 eller duger alt mellom 63.1-63.3?

 

Og hvilket krutt er anbefalt på 140grain kule ? N-160 ? Finner ikke noen ladedata på 140gr i ladeboka så er det bare å legge seg mellom data til 130gr og 150gr ?:)

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, AsgeirK skrev:

Når det står Max hylselengde 63.3 og trimmlengde 63.1 i ladeboka, betyr det att jeg må trimmes hylsene til 63.1 eller duger alt mellom 63.1-63.3?

 

Og hvilket krutt er anbefalt på 140grain kule ? N-160 ? Finner ikke noen ladedata på 140gr i ladeboka så er det bare å legge seg mellom data til 130gr og 150gr ?:)

Du bør vel helst trimme dem til 63,1 og holde telling med hvilke hylser som har vært trimmet hvor mange ganger. Når det er sagt går 63,4 også i kammeret mitt.. til så lette kuler i 30.06 er n150 å foretrekke,men mener vihtavouri har data på n140 også i appen sin. 

(Regner med det er 30.06 du skal lade)

Link to comment
Share on other sites

Det er vanlig med slik variabilitet. Med Lee hylsetrim er ikke eksakt trimmelengde så mye å tenke på egentlig, den er jo en funksjon av trimguidens lengde, og er ikke valgfri. Min .30-06- guide trimmer til 63,18, hvis jeg husker rett. Jeg synes det er en fabelaktig trimmer, ingen justering og plundring. Fordelen med hylser som er lenger enn guiden i utgangspunktet, er at alle blir akkurat like lange etter trim.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker sprfrm til .30-06 med 180grs kule, veldig fornøyd. God fart og presisjon, krutt som er lett å dosere volumetrisk- og foreløpig billig, hos jd. Har ikke forsøkt dette kruttet til de lettere kulene i .30-06. Men har også testet det litt til 6,5x55 med 140grs kule, og det ser ut som en fin kombinasjon ( beklager OT)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...