Jump to content

slett


kobben

Recommended Posts

Nok en gang.

Den eneste produsenten som har laget en glassfiberstokk for Lakelander 389/ Kongsberg 393 er Bell and Carlson. De produserte 2 stk prototypstokker i 1994 og en havnet i Skotland og en hos meg.

 

Thor

 

Hva med å få laget ei form ute på nye komposittfabrikken til KDA?

Regner med at de skulle ha tilgang på noen lure legeringer siden produksjon er rettet mot blant annet kampfly. Hadde vært tøft om også skjefte kom fra Bergstaden.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Henter fram igjen denne jeg. Hvilke utfresninger for andre makanismer er lettest å tilpasse til en 389/393 kasse?

Bør være noe veldig vanlig, om jeg skal få tak i en linksstokk som utgangspunkt.

Hvilke som er lettest vet jeg ikke, men styr unna stokker med innstøpt alublokk.

 

Det "letteste" og muligens beste er å bruke High tech skjefter til kort rem 700, og bygge om disse. DJT på forumet har gjort det et par ganger. Jeg har den ene og det funker helt ypperlig. Men noe jobb må påregnes

 

En annen farbar vei er å høre med vargberger, disse fikk skjefter fra lone wolf, om det er å oppdrive enda er jeg usikker på. Disse skjeftene passer i tilfellet mer eller mindre rett inn, men er etter hva jeg har HØRT noe spinkle greier.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...