Jump to content

Schultz and Larsen - løpspuss


OptiBond FL

Recommended Posts

Ser på nettsidene til Schultz and Larsen at de ikke anbefaler bruk av "solvent" til puss av løpet,- kun "våpenolje".

 

Hva mener de egentlig med dette?? Hvordan tenker de seg at man skal få bort fastbrent krutt og mantel??

 

Fra tidligere/i andre våpen bruker jeg Hoppes nr. 9, Shooters Choice, Butch Boreshine, Forrest foam, rødsprit og våpenolje. (Bruker stoffene til forskjellige formål underveis i pussingen).

 

Hva er så spesielt med løpene til Schultz and Larsen, som gjør at "vanlig våpenolje" er 100% dugende til all rengjøring? og tåler de ikke solvent??

 

Noen som kan svare på dette??

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener S&L "driter seg ut" med å hevde dette. Mitt S&L-løp pusses som mine andre løp, med solvent inimellom da dette er mye enklere og fungerer som bare det. Jeg tror ikke noe på at løpet blir rent nok med bare olje, de er ikke merkbart glattere innvendig enn andre løp etter det jeg kan se og kjenne. Ignorant hevder også at S&L-løp ikke trenger å skytes inn eller å pusses spesielt ofte. Det betyr heller ikke at jeg tror spesielt på dette, da det strider mot det det som blir sagt av stort sett alle andre pipeprodusenter og det seriøse skyttere hevder. Alle får gjøre opp sin egen melding på området men jeg kommer ikke til å legge om mine pusserutiner uansett hva S&L hevder da jeg vet av egen erfaring hva som funker for meg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du leser de to trådene jeg har linket til, får du et vist inntrykk av hvorfor ScultZ&Larsen skriver som de gjør ang. solvent. Let deg fram Ignorant sine svar i tråden, han jobber forøvrig ved Schultz&Larsen.

 

 

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=12824&whichpage=2&SearchTerms=solvent

 

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=422&SearchTerms=solvent

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...