Jump to content

Colt WW1 repro


Rower

Recommended Posts

Hallo.

Jeg kunne tenke meg å kjøpe en av Colts reproduksjoner av 1911 fra 1. verdenskrig. Den kommer i tre forskjellige utgaver: O1911, O1918 og 1911 ANVIII. Alle tre er gått ut av produksjon, men de finnes fortsatt til salgs hos våpenforhandlere og private i USA. Har ikke funnet noen forhandlere som selger disse i Norge.

Spørsmål til dere som har peiling: Hvordan kan jeg få kjøpt en slik pistol? Er det lettest å gå til en våpenforhandler som er villig til å ta import-jobben til Norge (hvis de finnes) eller er det mulig å gjøre det selv?

Håper noen av dere kan gi meg noen tips.

Rower

Skjermbilde.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville tatt kontakt med en forhandler, altså en som selger våpenet. Kjøp og innførsel ordner du selv.

Usa kan være vanskelig, jeg tror de har fått nye regler men du kan jo prøve f.eks. Collectors Firearms i Houston som er rimelig stor.

Ellers så har du Europa. Jeg har selv importert fra EU og det er ikke noe problem - problemet er heller å finne det rette våpenet. Men det har du kanskje gjort allerede hvis jeg forstår posten din rett.

Huntershouse er jo også et alternativ, de har to gamle originale pt.

Link to comment
Share on other sites

I Norge koster en 100 år gammel orginal i veldig bra stand under halvparten av en ny hvis du har flaks. I USA kan en 100 år gammel i veldig bra stand koste 10x eller mye mer så mye som en ny..

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...