Jump to content

Nytt forsikte til S&W 1911


seawolf

Recommended Posts

Min S&W 1911 har et grønt fiber forsikte.
På siste dynamiskstevne i bunkeren i Kristiansund, hadde jeg problemer med å se forsikte på grunn av litt dunkel belysning (pluss gamle øyne....) .
Jeg kikket på et par av kompisene sine pistoler med røde fibersikter og de var vesentlige lettere å se enn mitt "dunkelgrønne".
I dagslys ute og i sol er det ikke problem, men som sagt inne og med svake lysrør er det helt borte.

Det ser ikke ut som om det er enkelt å bytte fiberstaven, så løsningen er sannsynligvis nytt sikte.
Noen tips om hvor jeg kan få tak i sånt i kongeriket, eller må det bli Brownells og et par måneders venting på forsendelse fra USA?
Eller andre gode forslag ?

 

 

P3260012.JPG

P3260014.JPG

Edited by seawolf
Link to comment
Share on other sites

Fiberstaven stikker ikke ut "på baksiden" (mot skytter), den er forsenket ca 2 mm. og det er ikke mulig å få pirket den ut.
Framsiden er ikke åpen, der er det hel ved.
Det ser også ut som om det ligger et gjennomsiktig "deksel" over fiberstaven, da det hele har samme diameter som resten av siktet.

Så å få byttet fiberstaven uten å risikere å ødelegge noe tror jeg er blir vanskelig slik det er konstruert.
Alternativet er nok nytt framsikte med rød fiber, da denne virket å være mye tydeligere i kunstig lys.

Får ta en prat med PVAS kanskje, eller er det andre som kan være aktuelle?

Link to comment
Share on other sites

Kjøp sikte der fiber stikker ut i begge ender, disse er med trening lett å skifte= kjøpe flere reservefiber. Endene svis med lighter, jo mindre "kule" det blir av denne varmebehandlingen jo klarere vil fiber lyse. "kule må være stor nok til at fiber ikke å sklir ut av siktet. Det må heller ikke være slark i fiber = den må ikke kunne flyttes frem/bak i siktet, er den det så løsner den raskt.

Å skal du bruke pistolen til dynamisk anbefaler ejg smalere fremsikte = mere lys på hver side av fremsikte når du ser gjennom baksikte = raskere å finne siktebilde.

Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, Think! skrev:

Å nytt av året så er fiberforsikte ikke lovlig på baneprogrammene, noe tenkte på dersom du skal delta på grovpistol med dette våpenet.

 

Nei, pistolen blir kun brukt til dynamisk.
Er usikker på om svanehalssporet er lik på feks. Colt og S&W?
Jeg har sendt forespørsel til både Brownells og HIVIZsights, så får jeg se hvilket svar jeg får.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...