Jump to content

"volcanic lever action" pistol?


OleST

Recommended Posts

Var de som laga den. Krever nok litt mer enn det de lærer bort på børsemakerlinja, disse har så vidt jeg vet, ganske mye finmekanikk.

Om du får tillatelse til å lage en (er usikker på hva man kunne fått denne godkjent til) så ville jeg studert hvordan leveraction våpen fungerer.

Link to comment
Share on other sites

har undersøkt dette litt, ser ikke ut som at det skal være så mye krøll og få laget en forminsket lever-action mekanisme til denne pistolen (det ser i allefall enkelt ut men jeg har jo ikke prøvd så jeg skal ikke si det for sikkert). men spørsmålet er, om jeg lager en pistol som er liten nok til at den passer dimensjonene til "spesialpistol" kan jeg bruke den i denne klassen?

Link to comment
Share on other sites

På 23.3.2017 den 8.41, OleST skrev:

har undersøkt dette litt, ser ikke ut som at det skal være så mye krøll og få laget en forminsket lever-action mekanisme til denne pistolen (det ser i allefall enkelt ut men jeg har jo ikke prøvd så jeg skal ikke si det for sikkert). men spørsmålet er, om jeg lager en pistol som er liten nok til at den passer dimensjonene til "spesialpistol" kan jeg bruke den i denne klassen?

Er vel bare serieproduserte pistoler som går i "spesialpistol" klassen.

Link to comment
Share on other sites

Nei, så lenge pistolen passer i den berømte kassa, så er det fritt frem (og har 1360 i avtrekksvekt og de tingene der).

Eneste er om lever-action kan betegnes som pistol eller ikke, men alt som ikke har ei roterende tønne (revolver) er vel å regne for pistol vil jeg tippe.

Link to comment
Share on other sites

sånn jeg har forstått det så har vel ikke lademekanismen noe og si på om den regnes som pistol eller ikke? (isåfall så er jo dette prosjektet dødsdømt, som rifle så ville jo hele greia vert kortere enn minimum løpslengde O.o)

Edited by OleST
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...