Jump to content

En liten tanke om reveskrik...


Abs

Recommended Posts

Det er jo velkjent at reven skriker( spesielt i parringstiden) og ofte får svar av andre rev som oppholder seg i nærheten. Så jeg kom derfor på tanken at det kanskje ville fungere å spille av reveskrik under parringstiden, kanskje kombinert med bruk av revepiss, for å lokke til seg rev. :)Tenkte da isåfall å kombinere dette med den vanlige åtejakt.... Noen som har noen tanker om dette?

Link to comment
Share on other sites

Det er jo velkjent at reven skriker( spesielt i parringstiden) og ofte får svar av andre rev som oppholder seg i nærheten. Så jeg kom derfor på tanken at det kanskje ville fungere å spille av reveskrik under parringstiden, kanskje kombinert med bruk av revepiss, for å lokke til seg rev. :)Tenkte da isåfall å kombinere dette med den vanlige åtejakt.... Noen som har noen tanker om dette?

 

Tror nok det hadde funket bra. Tro om man finner reveskrik på nettet??

Link to comment
Share on other sites

Kjenner en som har gode erfaringer med å gå tur med løpetid-tispe (hund altså) der han vil at reven skal komme. Han påstår at reven kommer snikende i sporet samme kveld.

 

Har ikke prøvd dette sjøl, så jeg veit ikke om det virker. For tida har jeg to hannbikkjer, og de gjør neppe samme nytta :wink: (Kanskje jeg skulle prøve med naboens vrengte polvott når hu får løpetid?)

Link to comment
Share on other sites

han i kruttrøyken over her, mener jeg å huske at brukte revepiss ihvertfall i fjor. Husser ikke helt åssen det gikk, men det kan han vel foretelle sjøl :lol::wink:

 

 

Ja nå var det jeg som stilte spørsmålet da kammerat :wink: men kan egentlig ikke si om det fungerte eller ikke....

Link to comment
Share on other sites

Det er jo velkjent at reven skriker( spesielt i parringstiden) og ofte får svar av andre rev som oppholder seg i nærheten. Så jeg kom derfor på tanken at det kanskje ville fungere å spille av reveskrik under parringstiden, kanskje kombinert med bruk av revepiss, for å lokke til seg rev. :)Tenkte da isåfall å kombinere dette med den vanlige åtejakt.... Noen som har noen tanker om dette?

 

Tror nok det hadde funket bra. Tro om man finner reveskrik på nettet??

 

søk på foxcall på kvasir/lydsøk. det ligger iallefall et track.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo velkjent at reven skriker( spesielt i parringstiden) og ofte får svar av andre rev som oppholder seg i nærheten. Så jeg kom derfor på tanken at det kanskje ville fungere å spille av reveskrik under parringstiden, kanskje kombinert med bruk av revepiss, for å lokke til seg rev. :)Tenkte da isåfall å kombinere dette med den vanlige åtejakt.... Noen som har noen tanker om dette?

 

Tror nok det hadde funket bra. Tro om man finner reveskrik på nettet??

 

søk på foxcall på kvasir/lydsøk. det ligger iallefall et track.

 

 

Ja der er det jo der :D dette skal prøves... :wink: men hvordan får jeg lastet ned den? noen data kyndige som veit det? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dette skriket i min foxpro elektroniske lokker. Da er det helt uten bakgrunnstøy. Mulig dette også virker, men jeg har 28 lyder som er til rev. Foxpro filene er i et filformat som bare foxpro lokkerne støtter. Jeg vil anbefale å vurdere å kjøpe en slik. Fjernstyrt og du laster inn alt fra foxprolåtene i biblioteket i USA(noen hundre lyder, autentiske) pluss mp3 waw etc. tom deg selv hvis du vil. Den kan i tillegg styre en decoy hare etc.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dette skriket i min foxpro elektroniske lokker. Da er det helt uten bakgrunnstøy. Mulig dette også virker, men jeg har 28 lyder som er til rev. Foxpro filene er i et filformat som bare foxpro lokkerne støtter. Jeg vil anbefale å vurdere å kjøpe en slik. Fjernstyrt og du laster inn alt fra foxprolåtene i biblioteket i USA(noen hundre lyder, autentiske) pluss mp3 waw etc. tom deg selv hvis du vil. Den kan i tillegg styre en decoy hare etc.

 

 

Fungrerer dette? har du skyti/lokka til deg rev med den? :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har en ide om hvordan det lastes ned? :?:

når du klikker på den så får du spm om åpne eller lagre. klikk lagre :)

Taiko

 

Får ikke opp det spørsmålet...den bare åpner seg. Men når jeg høyreklikker når den har åpna seg kan klikke "lagre som kilde" men da kommer det opp noe som må kjøpes eller no..

Link to comment
Share on other sites

Noen som har en ide om hvordan det lastes ned? :?:

når du klikker på den så får du spm om åpne eller lagre. klikk lagre :)

Taiko

 

Får ikke opp det spørsmålet...den bare åpner seg. Men når jeg høyreklikker når den har åpna seg kan klikke "lagre som kilde" men da kommer det opp noe som må kjøpes eller no..

 

Høyreklikk også klikk lagre mål som :) iallefall hos meg.

flere lyder der den kom fra: http://yahooey.com/

Lykke til :)

mvh Taiko

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker.....har jo hørt reven skrike utenom parringstiden åsså :) har bare lasta ned den ene som jeg fortalte over her...(ettersom det er den eneste jeg har hørt bortsett fra bjeffing). Er det noen andre dere har tru på? :)

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker.....har jo hørt reven skrike utenom parringstiden åsså :) har bare lasta ned den ene som jeg fortalte over her...(ettersom det er den eneste jeg har hørt bortsett fra bjeffing). Er det noen andre dere har tru på? :)

Er enig i at den du har lasta ned nok er den beste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dette skriket i min foxpro elektroniske lokker. Da er det helt uten bakgrunnstøy. Mulig dette også virker, men jeg har 28 lyder som er til rev. Foxpro filene er i et filformat som bare foxpro lokkerne støtter. Jeg vil anbefale å vurdere å kjøpe en slik. Fjernstyrt og du laster inn alt fra foxprolåtene i biblioteket i USA(noen hundre lyder, autentiske) pluss mp3 waw etc. tom deg selv hvis du vil. Den kan i tillegg styre en decoy hare etc.

 

 

Fungrerer dette? har du skyti/lokka til deg rev med den? :)

 

Begynnte seint i fjor, men en kom der nå inn som jeg ikke fikk. For å si det sånn; Hvis ikke foxproen virker er det ikke noe annet heller som virker :wink:

ALT som finnes av lyder kan spilles av på denne. Snakket med en i dag som brukte en som skjøt mye rev. Den andre store fordelen med disse er at du kan plassere de slik at reven ikke får ferten av deg når de prøver å få vind av lydkilden.

 

Den kallelyden som det ligger link til her har jeg på foxproen, men UTEN all den bakgrunnstøyen :!:

 

EDIT; De lydene som denne IKKE er god til er lyder som krever mye bass. dvs. hjortebrøl og slike. Alle lydene som skal lokke predatorer er perfekte. Det på det nivået at du synes synd på haren din, du må nesten minne deg på deg selv at dette ikke hender i virkeligheten. Jeg har tenkt litt på hvordan de spilte inn de lydene i utgangspunktet mer enn en gang... :?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker.....har jo hørt reven skrike utenom parringstiden åsså :) har bare lasta ned den ene som jeg fortalte over her...(ettersom det er den eneste jeg har hørt bortsett fra bjeffing). Er det noen andre dere har tru på? :)

Er enig i at den du har lasta ned nok er den beste.

 

Ja da prøver jeg den i første omgang...bikkja kjenner hvertfall igjen lyden for ho blir passelig sinna når jeg spiller den av :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker.....har jo hørt reven skrike utenom parringstiden åsså :) har bare lasta ned den ene som jeg fortalte over her...(ettersom det er den eneste jeg har hørt bortsett fra bjeffing). Er det noen andre dere har tru på? :)

Er enig i at den du har lasta ned nok er den beste.

 

Ja da prøver jeg den i første omgang...bikkja kjenner hvertfall igjen lyden for ho blir passelig sinna når jeg spiller den av :lol:

 

At bikkja blir pisst må vel være et godt tegn :P

Link to comment
Share on other sites

Å detta koster hvor mye? :)

 

:!: ADVARSEL :!: Det kommer til å koste deg noen lapper å gå inn på denne siden; http://www.allpredatorcalls.com/

:wink:

 

bare for å gå inn på siden,eller å laste ned?hørtes skummelt ut....

 

Regner med at han mente at du fort kunne bli frista til å kjøpe en sånn greie....håper hvertfall det for nysgejerrig som jeg er tok jeg en titt jeg :lol:

Link to comment
Share on other sites

tror desverre ikke det er noen har hjemme som importerer for salg. undersøkte de fleste større jaktbutikker for 1 år siden.

men foxpro hadde ingen hørt om.

 

det er jo andre elektroniske lokker å få kjøpt til diverse arter, men foxpro har den fordelen at du kan laste ned akkurat de lydene du trenger.

 

men om noen har tenkt til å sende bestilling til andre siden av dammen slenger jeg meg gjerne med!

Link to comment
Share on other sites

De sender ikke ut av landet...så bruk jetcarrier.com

Men det er jegere som driver sjappa, og de hjelper mer enn gjerne med valg av lokker og lyder. De sender enn villig til jetcarrier.

Lyder du får bruk for senere kjøper du rimelig på gofoxpro.com

 

Et tips; Kjøp gjerne med et sett ni.mh oppladabare celler, eller kjøp de på claes ohlson. Den bruker endel batterier, så her er ladbare tingen.

Link to comment
Share on other sites

De sender ikke ut av landet...så bruk jetcarrier.com

Men det er jegere som driver sjappa, og de hjelper mer enn gjerne med valg av lokker og lyder. De sender enn villig til jetcarrier.

Lyder du får bruk for senere kjøper du rimelig på gofoxpro.com

 

Et tips; Kjøp gjerne med et sett ni.mh oppladabare celler, eller kjøp de på claes ohlson. Den bruker endel batterier, så her er ladbare tingen.

 

 

takker for råd og tips!

skal se hva som blir prioritert når tallene på konto'n skifter farge...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...