Jump to content

Ønsker bedre kikkert til langhold, bytte ut sightron s3


kimjorgen

Recommended Posts

Har en sightron s3 6-24x50 ffp/mh som jeg bruker til langhold/prs.

 

Om det feiler kikkerten noe, er jeg usikker på, har sendt mail til jaktfall, der jeg kjøpte kikkerten i fjor.

 

Blir ikke helt fornøyd med den, mekanisk er den topp, men optisk er den ikke bra nok, den er grå og uklar på høy forstørring, den er også ekstremt fintfølende på parallaxejusteringen, umulig å få klar med mine øyne iallfall.

 

Prøvde sist igår på bane, hadde også med meg en Meopta r2, det er som natt og dag mellom de to kikkertene.

 

Har noen forslag til hvilke kikkerter jeg heller burde se etter?

 

Gjerne under 20 000,-

Link to comment
Share on other sites

Har brukt samme sikte, men sfp versjonen noen år. Den skal ikke bli grå på max forstørrelse og skal også oppfattes som skarp om den er i orden. Parallaksejusteringa på min er også nok så kilen, men funker. Kjørte for en stund siden en direkte sammenligning (studerte detaljer på en bygning vel 1 km unna) med to andre sikter jeg har, en FL 6-24 og en PM II 5-25 i dagslys og S3en henger såpass godt med optisk at jeg mener det ikke ville gjort noen forskjell på treffprosent eller poeng samme hvilket av disse siktene jeg hadde brukt.

Om du er villig til å bruke 20 lapper er vel mange sikter fra øverste hylle tilgjengelig som brukte.

Link to comment
Share on other sites

Mulig det er noe feil på den jeg har, ikke vet jeg. Den ligger iallefall milevis bak en r2 2,5-15x56 mtp klarhet.

Har sendt mail til bjørnar hos jaktfall, så får se om vi blir enige om noe, sightron har iallefall livstidsgaranti om jeg har forstått det riktig.

 

Edit:

"Lifetime Warranty

We are so confident in the quality of our products that Sightron offers a Lifetime Warranty."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...