Jump to content

Sonic 35 - løst gjengeparti


Jeger'n

Recommended Posts

Jeg har egentlig en forkjærlighet for disse små slanke demperne til min 222 og gjerne også litt grøvre kaliber til jaktbruk. Den holder etter min mening til et enkelt skudd med 6,5 en sjelden gang iblant også. For en tid siden løsnet gjengepartiet i en. Den er har ikke vært utsatt for annen påkjenning enn 250-300 skudd med 222 samt kanskje 50 med 6,5x55 og 260 Rem på banen for å teste evt forandringer i treffpunkt etc. på de riflene med denne demperen kontra andre større dempere. Jeg går nesten aldri med demperen montert, men setter den på når jeg er på post så den er heller ikke utsatt for sideveis slag etc. mens jeg smyger rundt og venter på at bikkja skal få los. Da synes jeg det er underlig at dævelskapen skal løsne. Noen som har tilsvarende erfaring evt. erfaring med at det går å feste den igjen. Virker ikke som gjengepartiet er skrudd inn.

sonic-35-02.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mistet gjengepartiet på en demper også. Var vel en S&L Hardcore tror jeg. Skulle skru demperen av etter skuting og gjengene satt igjen på løpet. Rengjorde godt og hadde på locktite som tåler varme og skrudde det på igjen. Etter det har det ikke løsnet. Demperen var ikke veldig varm når dette skjedde. Hadde skutt 5 test skudd med demperen for å sjekke treffpunkt endring forhold til den gamle demperen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har opplevd dette med både sonic 45 og 35. På 45'n fikk jeg ny bakdel fra jaktdepotet i posten dagen etter uten spørsmål. Når det løsnet i 35'n ville de ha inn dempern for reklamasjon, dette var 14. juli så jeg giddet ikke å vase med det å satt demperen sammen igjen med locktite. Har holdt mange år nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...