Jump to content

NBSF og regler for langholdsstevner.


Reinhard

Recommended Posts

Jeg har tenkt å fortsette med å skyte NBSF’s stevner på lengre hold, og har tenkt å spikke en kolbe til det formålet. I den forbindelse tenkte jeg å forhøre meg om det er sansynlig at regelverket for våpen brukt i denne klassen blir omtrent som i dag, eller om det finnes ideer om endringer?

 

Hvis noen har tips, råd eller tanker om slikt så fyr løs !

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg vet, så er det kun et par små detaljer som eventuelt skal forandres på Regelverket 500m friklasse i benkeskytterforbundet.

Det er problematikken rundt at det ikke er lov å bruke magasin. Husker tilbake på vårt første 500 meter stevne at det var minst en person som hadde store problemer med å lade ett og ett skudd. Patronen måtte aller helst mates fra magasinet for å få tilfredstillende funksjonering. Detaljene rundt dette husker jeg ikke helt.

Også har vi vanlige boltrifler med forhøyet kinnstøtte som umuligjør fjerning av sluttstykket uten å måtte skru og justere kinnstøtta. Det løses ved hjelp av kammerflagg.

 

Dette er jo en Unlimited klasse med fri vekt og kikkert på våpen som også er fornorsket med mulighet for å skyte liggende med tofot som en slagt "f-class".

 

Kaliberbegrensning satt til kal .400 og ikke lovlig med Rail-gun. .. Ellers er det fritt frem. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...