Jump to content

McMillan Baker Special - noen testet?


msteiro

Recommended Posts

Noen ganger drømmer jeg meg litt bort og tenker jeg vil bygge en rifle til litt langhold, selv om jeg på langt nær får skutt nok med de jeg har. Hva skal man vel med fornuft??

 

Fan av McMillan stokkene fra før, men kom over en jeg ikke har sett ennå, og må si jeg ble litt forelsket.

 

McMillan Baker Special, her vist frem i en Tac Ops Alpha 66.

Pent fargevalg gjør mye, men synes den stokken var en finfin avveksling i disse chassisdager.

 

alpha66-1.jpg

 

Noen som har testet denne?

Link to comment
Share on other sites

Eg har en slik er en forholdsvis stor og tung stokk.

Framenden er omtrent som en McM A5, 2,5" bred 'beavertail', den er også forholdsvis lang noe som får tofot etc lenger fram enn normalt, men ser ikke helt riktig ut om du har et løp på 50 cm.

Er bare tilgjengelig med en type justerbar kinnkam, og passer ikke til mcmillans spacer system, men er tilgjengelig med 2 og 3 veis justerbar kolbe .

Magasinbrønn området er dypere enn på dei fleste stokker, så valg av magasinbrønn/dbm har litt å si, en standard magasinbrønn blier ofte sittende under bunnen på stokken.

Grepet er mer vertikalt enn feks en HTG eller dei fleste stokker med klassisk grep, og avstand til avtrekksbøylen er kortere så eg får et korrekt grep.

En veldig komfortabel stokk til liggende skyting, og fungerer utmerket til langhold.

Fås i alle McM's fargevalg etc.

Og kan tilpasses flere mekanismer enn det er listet på McM siden.

 

Stokken på bilder er coatet i Green T (https://black-t.com/) som bare fås gjennom Tac Ops.

Og teksturen på grepet og framenden er bygd opp med Marine-Tex som blir påført stokken før den blir sendt ut for coating.

Så en McM Baker specical er ikke helt like den som er på bildet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...