Jump to content

lakkering av plast/syntstokk


jørn

Recommended Posts

Har en svart plast/synt stokk som jeg kunne tenkt meg og lakkere opp på nytt.(kamo kanskje)

Men vet ikke hvordan man går fram ,hvilken type lakk jeg kan bruke osv.osv.

Må jeg matte ned den gamle lakken ,bruke noe form for heftgrunn.Kan jeg kjøpe lakk på biltema ??

 

Litt hjelp hadde jeg satt pris på

 

Ha ett forsatt godt nytt år :)

Link to comment
Share on other sites

Spørs jo litt hva du vil ha av resultat, bruksområde ect. Meget mulig at den lakken som finnes fra før kan brukes som grunning,( hvis det ikke koker..) men det kommer an på hva du skal bruke av lakk, og hvilken finish du vil ha. Jeg tolker deg dit at det er et jaktvåpen som skal ha en camo ect av ”brukstype”. Og at det ikke er snakk om høyglans. Det mest solide, og sikkert det beste uansett vil være å sprøyte med en tokomponent, men det kan nok også fungere med spraybokser av god kvalitet selv om du må regne med at det ikke tåler all verden.

Biltema har mye som er bra, men etter hva jeg har hørt er ikke billakken deres i denne kategorien. Skal du bruke sprayboks er det trolig lurt å kjøpe noe bedre (tror jeg).

Jeg driver med et oppussingsprosjekt av en karbonstokk, og har brukt sprayboks fra billakkspesialisten i Oslo. Denne skal være av god kvalitet, men jeg er ikke sikker på om den er hard nok til mitt bruk. Uansett er det viktig å skaffe seg kunnskap om riktige slipegrader, og korrekt prosess i forhold til påføring, og Lag deg prøver før du lakker på stokken.

Mye fint å hente av inspirasjon her: http://www.6mmbr.com/stockpainting.html

 

 

Her er et før-etterbilde av det jeg holder på med..

0101200820571zrduEJkujOezEG4wR.JPG:wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...