Jump to content

Skrur du av demperen?


marlin .45-70

Recommended Posts

Jeg har en Hausken demper på Sakoen min i 6,5X55, og synes dette er en flott kombinasjon.

 

Problemet er bare at jeg ikke stoler helt på første skuddet med demper etter at denne har vært avmontert. (Opplever at treffpunktet på dette skuddet ofte er forskjellig fra resten)-Derfor blir demperen ikke tatt av rifla under jakten.

Min jaktsituasjon er at jeg ikke har tilgang på skytebane under jakten, og har opplevd at det har dannet seg rust på gjengene når demperen har stått montert på rifla over tid.

Er det andre som har dette problemet med treffpunktforandring på 1.skuddet og/eller rust på gjengene?

Link to comment
Share on other sites

Eg må skru av demperen, for å få den inn i våpenskapet uansett, så den blir demonter kvar dag. Bortsett frå helger, når ein jakter begge dager, då får den stå til neste dag uten demontering.

 

Eg er ganske fersk med demper på større kaliber, har kun erfaringer med .22 LR frå før av. Men har ikkje merka treffpunkt forandring etter demontering så langt. Men det er kun snakk om 3 x med skyting i høst.

 

Skal teste dette ut litt til våren/sommeren, då eg skal til med lading og trening igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at treffpunktet forandrer seg på første skuddet etter at demperen har vært av, (har ikke fått testet så veldig mye ennå, men prøvde et par ganger da jeg var på skytebanen sist) og da så det ut til at det skjedde ganske likt hver gang. -Virket nesten som om demperen måtte få ett skudd for å "sette" seg før resten av skuddene kommer med god samling...

:shock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrur alltid av Hausken demperen når jeg er ferdig med skyting/jakt. Hørte det kunne irre og jeg må ta den av uansett for å få den i våpenkofferten. Har ikke merket at det er avvik på treffpunkt, men det blir hull både her og der når jeg skyter uansett da :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...