Jump to content

Bytte kolbe på pumpehagle?


vestaco

Recommended Posts

Hei lurer på om det er lov for meg å bytte ut standard kolba på pumpehagla mi?

http://www.atigunstocks.com/t3-tactlite-stock

Ønsker å ha denne typen fordi for meg så er det veldig praktisk å ha justerbar lengde på kolba.

 

Men først vil jeg vite om det er lovlig? Vil selvfølgelig ikke ha noe trøbbel med onkel.blå

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dette med "frittstående" pistolgrep som etter forskriften er ulovelig har nylig vært diskutert her. Jeg og flere med meg (men ikke alle) mener pistolgrepet er lovlig så lenge det henger fysisk sammen med resten av kolben, slik at kolben ikke kan fjernes uten også å fjerne pistolgrepet. Justerbar kolbelengde er også lov, så lenge våpenet fortsatt er lenger enn minstekravet for våpenlengde med kolben helt inne.

 

Med forbehold om feil, les loven med forskrift selv! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Og sånn FYI: Alle jeg har vært borti som har prøvd en eller anne versjon av den der, har kvitta seg med den etterpå. Prøvde å holde i en en gang, uten å skyte med den, og det var nok for meg. Feil vinkel, feil grep, feil alt. Se først om du finner en her inne eller på finn.no, før du kaster bort penga på noe (vedder femti spenn) du kaster etter en kort stund.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...