Jump to content

Meopta med feil klikkverdi?


barerobert

Recommended Posts

Har kjøpt en brukt Meopta Meopro 6-18*50 som er klar å fin.

Tårnene er merket med 1/4" ved 100yards men når den brukes gir den 1/2".

Høres dette rett ut? Det er ikke et praktisk problem men om det absolutt ikke skal være sånn så sender jeg den bare inn til service.

 

Ingen klage mot selger, det var en billig kikkert.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at noen "billigsikter" kan variere en del på verdien av klikk. Samtidig vet jeg at skytteren har minst like store variasjoner i skyteprestasjonen :smile: Før jeg monterer ett nytt kikkertsikte pleier jeg å maxe ut høyde og sidejusteringen begge veier.

Jeg har ett meopro: 4-12x50 , og har returnert ett likedan (nytt) til selger. Begge har klikkene "feil vei" i forhold til andre sikter. Personlig syns jeg det beste med meoproen er "raskt okular" + klart definerte og hørbare klikk. Ett minus er at innstillingen av "skarpt trådkors" er marginal i forhold til at siktebildet også skal være skarpt og klart. Det siktet jeg har nå er akkurat innenfor grensen, på det første siktet var ikke mulig å stille begge skarpt samtidig, og ble returnert pga. dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...