Jump to content

Jaktradiopakke


keenhunter

Recommended Posts

Kjøper radio i hovedsak for reinsjakta, skal jakte i stort område uten mobildekning og greit å høre hvor det skjer. Ønsker derfor scanner, for øvrig ingen krav til radioen. Vil selvsagt ha vanlig tilbehør som øremusling/mic, overgang til hørselvern og så må jeg ha tørrbatterikassett, jeg kommer til å være i fjellet en uke.

 

Noen som har kommet over en billig pakke, eller som akkurat har gått gjennom det samme og dermed vet hva som kan lønne seg? Det ser ut til at det er vanskelig å få tak i tørrbatterikassett til de nye radioene i prisleiet 1500 kr?

Link to comment
Share on other sites

Skal ein kjøpe billigradio (f.eks Biltema) vil eg heller anbefale å kjøpe på ebay. Eksempelvis Baofeng UV5R er uforskamma mykje radio for pengane. Den må du programmere sjølv, men med usb-kabel og programvara Chirp er det svært enkelt, og det er også fullt overkommeleg å programmere direkte på radioen utan pc. Denne får du for mellom to og tre hundre kroner, og søker du litt rundt på nettet finn du ut at dette til tross for prisen er ein veldig bra radio.

Mikrofon, headset, ekstrabatteri etc får du også på ebay til bra pris.

 

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...