Jump to content

Erfaring med låskasse fra Montana Rifle Company


Think!

Recommended Posts

Mener å huske at første året eller to, var det en del klager på at de var "grove".. og børsemakere trengte mye tid på å pusse/slipe dem.

 

Tror det ble bedre etter hvert, ettersom MRC ansatte flere og bedre folk til å slipe dem på fabrikk.

 

 

Det er det eneste negative jeg har hørt om dem..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to rifler bygget på Montana M1999-kasse.

 

Har hittil bare erfaring med den ene av dem:

Bygget i 2003 på låskasse importert via Kjell Tonheim.

Rifla er bygget av Hansen (junior).

Kassa har egentlig de kvaliteter jeg var ute etter til en (hvertfall den gang) veldig hyggelig pris.

 

Stort utvalg i montasjer og ferdigstokker takket være at profil og dimensjoner er tilsvarende Winchester M70.

 

Denne er belagt med teflon, og har et veldig glatt og fint ladegrep.

 

 

Kjøpte så en brukt Montana-basert rifle på romjulssalget til Jakt og Friluft og hadde forventet å få noe tilsvarende.

Den har imidlertid et særs trått ladegrep og ser litt rufsete ut innvendig.

Hadde tenkt å ta den i bruk i høst, men den har blitt stående i skapet. Først og fremst fordi ladegrepet er for trått.

 

Usikker på om det er teflonbelegg som skal til på denne og, eller om det må fikses på annen måte.

Den første er i blått stål, mens den andre er i rustfritt.

 

Så basert på disse to låskassene:

Om du finner en med glatt ladegrep, er dette gode saker om du er ute etter M70sikring, enkelt avtrekk, kontrollert mating, stort utvalg i baser og ferdigstokker samt mulighet til å kjøpe løs låskasse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...