Jump to content

34mm ringer til weaver


vannebo

Recommended Posts

Jeg regner med at du kjenner til Badger 34mm-ringer for Picatinny?. Jeg har hatt et par slike liggende i skapet ei stund før jeg solgte dem, og de ga et ytterst tilforlatelig inntrykk, men det vil jo ikke være brått sikkert at du får Picatinny-standard ringer til å sitte på på basene dine uten litt kreativ dremling på basene. Eller nye Picatinnybaser/skinne...

Link to comment
Share on other sites

Nye baser/skinne er utelukket siden det er integrerte weaver baser i kassa, og jeg har flere loep/kikkerter til rifla.

Mener TPS har 34mm "w" ringer som passer paa weaver baser, men sitter paa sjoen og har saann tullefilter som ikke lar meg gaa inn paa saanne skumle sider aa sjekke..

Link to comment
Share on other sites

Da er det sjekket med Kongsberg 393 og Seekins 34mm ringer.

Det passer ikke...

 

Krysspinnen i ringene på Seekins måler 4,98mm

Weaversporet i Kongsberg mod.393 måler 3,96mm

 

En mulighet er selvfølgelig å få en doktor til å frese opp weaversporet så du kan sette ringen rett i. Dette burde være en smal sak.

Bredden på Badger ringer kan jeg ikke hjelpe deg med...

Link to comment
Share on other sites

Har liggende et sett ubrukte Badger stål 34mm. De skulle passe rett på Weaver basen din. Forskjellen på weaver og picatinny skinner er avstanden mellom slotene slik at du ikke kan flytte et sikte rett over på en annen rifle hvis du blander waver og picatinny uten å løsne låsekruene på den ene ringen. Det er ikke ditt problem for du skrur de fast der sloten i basen er, og legger siktet i.

Link to comment
Share on other sites

Har liggende et sett ubrukte Badger stål 34mm. De skulle passe rett på Weaver basen din.

Har du målt krysspinnen til å være tynnere enn de 3.96mm som Poacher målte tverrsporet i Kongsbergbasen til? Som sagt har jeg solgt de Badger-ringene jeg hadde, ellers ville jeg funnet fram skyvelæret og sjekket sjøl.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...