Jump to content

Neck sizer sett eller full lende die sett til 6,5x284?


Carl

Recommended Posts

Carl: Jeg blir ikke så skremt :)

 

Skal du bruke patronene til jakt, skal du ha et FL-sett, fordi patronene skal kamre HVER gang. Dette oppnår du sikrest ved å bruke ei FL-die.

 

Skal du bruke dem på bane til stål og papp og andre ting uten puls, bruker du en necksizer, fordi du da kan regne med lengre hylseliv, siden du påfører hylsa mindre stress enn ved helpressing, og at du har patroner som er perfekt skyteformet til ditt kammer.

 

Ladeboken beskriver dette greit, og den går jeg ut fra at du har hvis du skal begynne å lade.

Link to comment
Share on other sites

ErrlingElev: då må du være veldig lettskremt :lol:

 

Men det skal sies at eg har ladet i 20 år, og i søtten av de årene har eg ladet med full lengde sett, men så blei eg lei av smøring og regjøring av hylser og ville optimalisere effektiviteten av lading så eg gikk over til reddig neck zice type S med titaniums bushing, og dette har fungert veldig bra både til jakt og mye trening.(faktisk aldri hatt mateproblemer)

Men no har eg endlig fått meg en pipe med drømmekaliberet og eg lurte på hvorfor man egentlig bruker FL, i steden for bare neck size dier. Eg kunne selvsagt slått det opp i ladeboken men eg gikk for den lettvinteløsningen, og takk for godt svar Hollako :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...