Jump to content

Lade hagle med pyrodex? Pluss hvor kjøpe hagel?


WinchesterM94

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle starte og lade til hagla...Kun for morroskyld.

 

Men kan mann lade slik svartkrutterstatning så lavt mann vill eller er det minimums ladninger der også?

 

Skal lade med 28-30gram hagel :mrgreen:

 

Fyrer opp denne igjen jeg da nå har jeg bestemt meg for og starte.

 

Hylser blir av typen messing.

Kruttet blir Pyrodex.

Mellom skiver og annet saker papp og kork.

 

Men haggel? Hva skal jeg lade med og hvor skaffer jeg meg det? Norske sider hadde vert best da handel fra utlandet er for mye om og hvis for meg :?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ikke bruk plastforladninger, de er ekle å pusse ut etter å ha smeltet. En bit asfaltplate fungerer greit. Og husk å pusse som om du har skutt svartkrutt, Pyrodex er minst like rusfremkallende som orginalvare.

Link to comment
Share on other sites

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=296286

 

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=554245

 

Jeg vurderte å kjøpe dette sammen med en Lee Classic cast for en stund tilbake. Det må være aldeles grisekult å lade med det der. Men fornuften seiret tilslutt.

 

Pyro i hagle funka fint for meg, men pyro`n krevde mye motstand for å brenne skikkelig. Papp/stearin osv som "lokk" over hagla funka dårlig. Jeg gikk faktisk så langt at jeg begynte å lime wad`n fast i hylsene for å øke trykket. Sikkert IKKE å anbefale, kanskje ikke så rart russerspættet gikk istykker alllikevel gitt :mrgreen:

 

BB John

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

har også hatt litt problemer med å få pyrodex til å fungere skikkelig i haglepatroner, men har ikke eksperimentrt nok med det enda.

 

jeg ladet ganske lette ladninger,ca 28 gram, og vil tro at å øke haglvekten kan være positivt for å får det til å brenne bedre, eller å lime fast "oveshotcard" eller dekkskilling som det heter på norsk. rullekrymoen min holdt ikke, mulig jeg burde brukt stivere papp.

 

hvis du bruke magtech messinghylser er kanskje en løsning å bruke magnumhetter eller riflehetter?

Link to comment
Share on other sites

Er magtech messing hylser jeg skal lade ja og tenkte på og bruke riflehetter, eventuelt riflemagnum hetter hvis jeg ikke får god forbrenning med vanlige. Skal lete litt etter svartkrutt også men akuratt nå blir det med pyrodex. Men problemet mitt o første omgang er og få tak i hagel som er lovlige :? Bly er lett og skaffe men ikke lovlig så det tror jeg ikke jeg blir bruke hvis jeg ikke må da. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...