Jump to content

Heym SR21


Foxterrier

Recommended Posts

Hvis du går inn til søkefunksjonen, så vil du finne masse med informsjon rund Heym SR 21. Riflen er garantert i toppsjiktet av boltrifler hva det gjelder både kvalitet, finish og ikke minst presisjon. Kan tryggt anbefales, men les selv!

Link to comment
Share on other sites

Ok! Ut fra min egen erfaring med Heym som strekker seg over mer enn 25 år er en SR 21 + andre et (veldig) godt køp. Ypperlig kvalitet i alle ledd og stort utvalg av tilgjengelige kalibere. Idag ville jeg ha gått for Classic - modellen eller Precision, men det er opp til enhver smak. XXL som hovedimportør gjør i mitt syn nesten ingenting til å markedsføre Heym på fornuftig måte generelt sett. Ta deg lit tid og se på forskjellige youtube - videoer for å danne deg et inntrykk og snakk med andre som eier Heym også.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tok sjansen på å kjøpe meg ei rustfri SR21 i kal 6.5x55 da jeg fikk ett supertilbud på rifle + GRS skjefte. Den orginale plaststokken passet ikke meg så godt, men GRS skjefte har jo supre reguleringsmuligheter.

Montasjer kjøpte jeg på nett via optics trade, en EAW picatinny skinne og Rusan ringer. Monterte en gammel Swarovski 3-12x50 kikkert jeg hadde.

Fikk gjenget løpet for en Hausken demper.

 

Veldig fornøyd sålangt, angrer ikke på at jeg bytta ut Blaseren med denne.

Avtrekket er tungt, men veldig bra, kan visst regulere vekten uten at jeg har prøvd på dette enda.

3 skudds magasin, med en tungvint utløser, fordelen må være at dette neppe detter ut av seg selv.

 

Skjøt inn rifla først på 50 m, før jeg prøvde en 3 skuddserie på 100 m, det ble med den serien den kvelden :mrgreen:

 

Ett par bilder

 

DSC_0562_zpsxrzrf19p.jpg

Snapchat-7392455543656191203_zpsrz2205th.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 6 months later...

Blåser liv i denne tråden...

 

Har en SR21 selv, klassisk sjefte og lyddemper.

Løpet ruster litt fortere enn jeg er vant til, men ellers veldig fornøyd, med ett unntak; 

Sikringen gir fra seg en del lyd, når jeg avsikrer. 

 

Noen som vet om dette er løsbart? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 7/4/2008 at 10:22 AM, Palinder said:

Det er Nordskog som har agenturet. De har også en del reservedeler liggende hvis noen trenger det.

 

Jeg var i kontakt med Nordskog i forbindelse med en reparasjon på en SR20N som jeg hadde. De sa at Heym er blitt svært vanskelige å ha med å gjøre i det siste. De har etter sigende siktet seg inn mot det russiske markedet fordi Heym plutselig har blitt det store som alle skal ha. De har med andre ord ført en vellykket markedsføring i Russland.

 

Fint for Heym, men de har altså valgt å gi en lang f i sine europeiske samarbeidspartnere. Om det er smart får tiden vise. :roll:

 

Min Heym er nå levert tilbake til han som solgte meg den. Nordskog ventet i halvannen måned på min reservedel, så jeg gadd ikke lengre. Mitt tips hvis noen trenger hjelp med Heym er å se mot Sverige. Der har Heym hatt en ørlitegranne større markedsandel, og det er tilsynelatende lettere å få hjelp. Søk litt på http://forum.robsoft.nu/ så finner man nok svar på hvem som har hjelp.

 

Men Heym har fiiine børser ja. Veldig synd at jeg og min lille børse ikke fikk forholdet til å vare. :(

 

On 5/13/2016 at 6:45 PM, Foxterrier said:

Hørt rykter om at xxl skal slutte å selge heym. Overraskende lite info å finne på nettet til å være en så gammel våpenprodusent. Kunne nok tjent mer på mer markedsføring ja.

Ifølge Heym AG så er Norhunt forhandler for Heym i norge

Dear Mr. Jensen,

 

please contact our new dealer in Norway:

NORHUNT AS

Rambygutua 25

2040 Klofta

Jakt@norhunt.no

0047-948 484 28

 

 

Mit freundlichen Grüßen

With best regards

 

Mirjam Pratsch

 

HEYM AG

98646 Gleichamberg

Germany

+49 36875 63327 Tel.

+49 36875 63220 Fax.

m.pratsch@heym-ag.de

www.heym-ag.de www.heym-ag.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...